huurders die overlast bezorgen in flatgebouw

hermine
Topic Starter

huurders die overlast bezorgen in flatgebouw

#1 , 20 okt 2014 20:18

Hoe los je als mede-eigenaar overlast op van huisdieren, in de statuten staat duidelijk dat honden niet toegelaten zijn. toch is dit voor sommige verhuurders geen punt, terwijl er een enorme overlast van geurhinder en lawaai is. Wat moet ik doen om daar tegen in te gaan? De meeste bewoners zijn hoog bejaard en durven geen actie ondernemen. Ikzelf woon niet in het flatgebouw, maar de situatie dreigt onhoudbaar te worden als hier niet tegen ingegaan wordt. Is dit de taak van de syndicus of moet de verhuurder hiervoor in gebreke gesteld worden?
Tweede vraag, in een 2 slaapkamer appartement van 75 vierkante meter, hoeveel kinderen incl ouders mogen hierin worden gehuisvest?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
NotAJudge

#2 , 21 okt 2014 09:33

beste ,
hiervoor dient de bewoner in gebreke gesteld te worden , allereerst zou ik dit laten vaststellen dmv evt Audi opnames als het daar weer 'feest' is en de politie contacteren alsook de mensen van dierenwelzijn ( hiervoor kan je de contactgegevens ook bekomen bij de lokale politie / dierenasiel ) . ik zou er best nu al een melding van maken .
betreffende U tweede vraag kan ik u helaas niet helpen .
We leven allemaal onder dezelfde hemel, maar hebben niet allemaal dezelfde horizon.

KJ86

#3 , 21 okt 2014 09:42

Voor de bezettingsgraad moet je de netto-vloeroppervlakte berekenen. Dit is de oppervlakte van het appartement, zonder hal en kamers (wc, berging) onder de 4m². Alles met een hoogte onder de 2,2 meter mag je ook niet meetellen. Als je dan nog aan 75 m² komt, mogen er 6 personen gehuisvest worden. Als dit niet het geval is, mag je wonen Vlaanderen contacteren voor een woningonderzoek.

Reclame

bambipower

#4 , 21 okt 2014 09:49

Afbeelding

https://www.wonenvlaanderen.be/uploads/ ... 7.pdf?ht=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Huren”