Factuur bevestiging van overeenkomst?

Michiel D
Topic Starter

Factuur bevestiging van overeenkomst?

#1 , 19 okt 2014 22:30

Beste forumleden,

Onlangs plaatste ik op de website van X een bestelling door gebruik te maken van verschillende cadeaubonnen.
De bestelling werd goedgekeurd, waarna men de betaling van het resterende bedrag via VISA heeft geaccepteerd.
Hierop volgend heb ik een mail ontvangen met de boodschap dat mijn bestelling werd verzonden, hetgeen ook bleek uit het trackingnummer dat ik had meegekregen.
Bij deze mail was een factuur in bijlage gevoegd (zie bijlage).

Nu kreeg ik vandaag bericht van X dat men het order nietig verklaard zou hebben omdat de cadeaubonnen niet cumuleerbaar zouden zijn...
Ze hebben in één keer ook de cadeaubonnen nietig verklaard...
Bij nader onderzoek blijkt inderdaad dat op de bonnen staat aangegeven dat ze niet cumuleerbaar zijn met andere cadeaubonnen. Nu is mijn vraag de volgende:

Heeft men wel het recht om het order nietig te verklaren? Me dunkt dat men door het accepteren van de betaling, het bevestigen van het order en het uitvaardigen van de factuur akkoord is gegaan met de transactie en men hier dan ook niet meer op kan terugkomen en ik bijgevolg ook recht heb op het ontvangen van mijn bestelling.

Alvast bedankt voor de hulp!

Bijlagen
Factuur: https://www.dropbox.com/s/zlb6mcus88vbp ... 2.pdf?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 19 okt 2014 23:31

Kan de firma meteen bij de bestelling zien over welke cadeaubons het gaat?

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 20 okt 2014 07:45

naam van bedrijf in de post verwijderd

Reclame

Michiel D
Topic Starter

#4 , 20 okt 2014 22:51

Ja, op elke bon staat een code dewelke je kunt invoeren bij bestelling. Hun systeem heeft echter de bonnen aanvaard en heeft dan ook de betaling verwerkt. Heb ook twee mails waarin staat dat ze het order hadden ingepakt en dat het klaar was voor verzending. Tevens hebben ze het resterende bedrag aangerekent via VISA.

Michiel D
Topic Starter

#5 , 23 okt 2014 16:56

Heeft iemand hier enig idee over? Inmiddels aantal maal naar firma X gemaild, maar geen respons...

Terug naar “Consumenten Koop”