Zoals de titel al zegt werden bij onze, geheel onterecht, alle diensten afgesloten door de telecomoperator met de gele knipoog.
Even de situatie schetsen:
In juni 2014 zijn wij verhuisd, hebben zoals het hoort onze verhuis online doorgegeven via mijn"naam operator".
Er werd contact opgenomen om een datum af te spreken voor de installatie op ons nieuwe adres en dat werd ook correct op het afgesproken uur afgehandeld.
Maandelijks krijgen wij onze facturen op onze naam op het nieuwe adres toegestuurd en deze zijn steeds ruim voor de vervaldatum betaald (wordt ook bevestigd op het eerder genoemde online klantenportaal van de operator.
Vrijdag komen wij thuis van het werk en moeten vaststellen dat internet, digitale tv en zelfs analoge tv niet werkt. Vrijdag was er niemand meer te bereiken op de klantendienst dus meteen zaterdagochtend gebeld. De conclusie was dat de versterker kapot was en dat men ten vroegste dinsdag iemand kon sturen om dit op te lossen (ja anno 2014 moet dat blijkbaar toch 5 dagen duren!).
Omdat het wel heel vervelend is om 5 dagen zonder internet en televisie te zitten zijn we dan naar een "naamoperator"-winkelpunt gegaan alwaar men ons wist te vertellen dat analoog kijken wel moet lukken als je de kabel ipv naar de versterker rechtstreeks naar de televisie laat lopen mbv een tussenstuk dat men ons ter plekke heeft verkocht. Groot was onze verbazing dat ook dit niet bleek te werken.
Opnieuw naar de klantendienst gebeld en deze medewerker kon ons na +- 10 seconden meedelen dat alle diensten werden afgesloten (waarom kon de eerste medewerker waarmee we 15 minuten gebeld hebben dit niet meteen zeggen???). Er was blijkbaar "iets misgelopen" waardoor men ons onterecht afgesloten heeft van alle diensten.
Blijkbaar heeft men alleen rekening gehouden met de vorige eigenaars die verhuisd zijn en is men er vanuit gegaan dat er op ons adres geen aansluiting meer moest zijn en heeft men alles laten afsluiten (om daarna aan eventuele nieuwe eigenaars opnieuw de installatiekosten te kunnen aanrekenen). Men weet dus zogezegd niet dat wij hier wonen maar om facturen naar ons te sturen weet men wel dat we hier wonen! Ze gaan infrax zo snel mogelijk langs sturen om alles terug aan te sluiten, dit zou morgen zijn maar u begrijpt dat ik mijn vertrouwen in de gele bende kwijt ben.
Nu mijn vragen:
- Wat is een redelijke compensatie voor de geleden schade? Wij hebben diverse telefoongesprekken moeten voeren, hebben kosten gemaakt om tevergeefs analoog tv te kunnen kijken, hebben dit weekend uiteraard abnormaal veel gebruik moeten maken van het 3g-netwerk van onze gsm's (met bijhorende kosten dus), op maandag doet mijn partner normaal aan telewerk (nu mag hij dus 200 km rijden om onnodig naar Brussel te gaan + 3 uur tijdsverlies voor de verplaatsing) en last but zeker not least het grote ongemak dat dit veroorzaakt (4 dagen afgesloten worden van tv en internet is echt geen lachertje en zeker niet voor grote sportliefhebbers die extra betalen voor diverse sportkanalen om alsnog op café of dergelijke te moeten gaan kijken).
- Blijkbaar kunnen wij nu zelfs op de lijst van wanbetalers terechtkomen terwijl wij nooit ook maar 1 cent te laat betaald hebben en met heel dit circus niets te maken hebben. Waar kan worden opgevraagd of dit zo is en erger nog, als het zo is hoe raken wij van die lijst af?