Koerier weigert controle vooraleer af te tekenen

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: Koerier weigert controle vooraleer af te tekenen

#16 , 14 okt 2014 14:54

Waarom zou uw handtekening iets anders willen zeggen dan "akkoord voor ontvangst"? Nogmaals: als een pakketdienst u een pakketje aanbiedt en uw handtekening nodig heeft, wil deze handtekening enkel zeggen dat je het pakket in ontvangst genomen hebt. Niets meer, niets minder. Het heeft dus totaal geen zin om dit er bij te zetten. Als trouwens uw pakket een verkeerd / kapot product bevat, ga je je dan wenden tot de pakketdienst? Ik denk het niet, je gaat je wenden tot de verkoper.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
skabalie

#17 , 14 okt 2014 21:34

Enige tijd geleden een discussie had over een beschadigd pakket geleverd door bpost.
Blijkbaar kon de ontvanger, de verzender (mijn kameraad) niks te laste leggen, en moest hij zijn beklag doen bij bpost.
Maar als in dit geval bpost verantwoordelijk is, welke zin/nut heeft het dan om een pakket te laten verzekeren om het te verzenden?
Of geeft de schadevergoeding bij een normale zending een max bedrag?
We hebben niks meer gehoord van de ontvanger?

sloeberken

#18 , 14 okt 2014 22:45

Enige tijd geleden een discussie had over een beschadigd pakket geleverd door bpost.
Blijkbaar kon de ontvanger, de verzender (mijn kameraad) niks te laste leggen, en moest hij zijn beklag doen bij bpost.
Maar als in dit geval bpost verantwoordelijk is, welke zin/nut heeft het dan om een pakket te laten verzekeren om het te verzenden?
Of geeft de schadevergoeding bij een normale zending een max bedrag?
We hebben niks meer gehoord van de ontvanger?
Was u vriend een handelaar of particulier.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#19 , 16 okt 2014 09:53

Uw vriend was dan particulier. Want moest hij handelaar zijn, zou hij weldegelijk verantwoordelijk zijn dat de koper zijn product in goede staat ontvangt.
Ik begrijp het niet goed? Als je voor verzekerde verzending gekozen hebt, geef je de waarde op van het verzonden goed en betaal je ook extra aan de post voor deze verzekering. Als het item dan weldegelijk beschadigd toekomt omdat het pakket beschadigd werd, krijg je een schadevergoeding. Zelf heb ik dit al één keer meegemaakt: doos was overduidelijk beschadigd door de verzending. Waarde van de inhoud was opgegeven (verzekerde verzending). Heb deze waarde weldegelijk teruggekregen van de post.

Maar we wijken af, denk ik...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”