inschrijvingsbewijs weg!

roosmuisje
Topic Starter

inschrijvingsbewijs weg!

#1 , 09 okt 2014 23:53

Weet er iemand raad met het volgende:
Begin september neemt de politie de auto inbeslag wegens geen geldige verzekering. De takeldienst zal dus de auto komen wegslepen. De sleutel, inschrijvingsbewijs, keuringsbewijs zijn ter plaatse gebleven (in handen van de agent). Na een paar dagen zijn de verzekeringspapieren in orde en kan de wagen teruggehaald worden. Op het politiebureau worden de vrijgave documenten in orde gemaakt. De auto staat 1u later terug bj de eigenaar. Bij het ordenen van het verzekeringspapier blijkt dat het roze papker en het keuringsbewijs niet bij het voertuig zitten. Dus contact opgenomen bj de takeldienst, die hebben deze papieren niet. Ze zouden in het bezit blijven bij de politie tot het voertuig wordt vrijgegeven. Dus politie gecontracteerd! Die hebben dus de documenten ook niet!!
Dit klopt ergens niet! Waar kunnen we terecht voor de papieren? Politie heeft ze het laatste in handen gehad! Dit kan toch niet. Een verklaring van verlies kan afgelegd worden, maar ik heb die documenten niet verloren!!
Wat kan ik hiermee doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 okt 2014 23:56

Welke inspecteur had de papieren en wat heeft deze er mee gedaan?
Normaal gaan die terug in het voertuig ... hangt een beetje van de zone af.
Anders geklasseerd bij copie.
Documenten zijn verloren zo wie zo en u als eigenaar dient die verklaring te doen.
Keuringsbewijs ook terug opvragen - ik dacht dat politie dat ook kon.

Sirkii

#3 , 10 okt 2014 14:30

inschrijvingsbewijs : aangifte van verlies doen bij de politie en daarmee bij DIV een nieuw exemplaar opvragen
keuringsbewijs : keuring zal een duplicaatje maken voor u. Ze vragen daar wel enkele eurookes voor.

Reclame

roosmuisje
Topic Starter

#4 , 12 okt 2014 01:43

Na enkele telefoontjes, zijn de documenten van de wagen bij mij (eigenaar). De documenten waren dus weliswaar nog in het bezit van de politie! Daar had iemand de documenten in een omslag geplaatst en ergens foutief geklasseerd. Ik ben mijn documenten dezelfde dag nog gaan terughalen, en ik was weliswaar verschoten dat ik een "sorry, het was een fout van ons als politie" te horen kreeg.
@ Sirkii, ik weigerde zo'n aangifte te doen aangezien ik (als eigenaar) mijn documenten niet had verloren. Indien ik ze toch had moeten afleggen zou ik me er heel slecht mee gevoeld hebben, want ik zou iets verklaren wat niet waar was. Ik zou het 'vertrouwen' in de politie volledig zijn kwijtgeraakt dan ook.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 okt 2014 21:02

Op dat document staat toch niet dat U ze hebt verloren...
Er staat enkel dat ze zijn verloren niets meer maar ook niets minder.
U mag daar ook laten bijschrijven dat ze bij de politie waren en deze ze verloren heeft maar dat veranderd niets aan het feit DAT ze verloren zijn.
En diegene die DAT moet aangeven is de titularis van de nummerplaat /eigenaar van het voertuig.
Er wordt hier niet gepeild naar een schuldvraag hoor.

Terug naar “Andere”