Sinds vorig jaar zijn er problemen in mijn huwelijk. In juni kwam ik er achter dat zij iemand anders had. Ik heb drie maand heel lastig gedaan, maar we zijn toch samen gebleven. We hebben samen ons huisje verder afgewerkt en in oktober samen met de twee kindjes (4 en 6) verhuisd.
Begin januari vertelde ze mij dat ze wou scheiden. Daar sta je dan. Ze heeft een advocaat. Ik ben eenmaal geweest, maar kan dit niet betalen. Zij wil een onderlinge toestemming, maar met haar eisen.
Kort samengevat :
-ik heb een inkomen dat rond de 2500 euro per maand bedraagt
-zij heeft een inkomen dat rond de 1500 euro per maand bedraagt
- ons huis moet verkocht worden, waarschijnlijk met verlies (alles was geleend, geen eigen inbreng). Ik moet in het huis blijven, zij verlaat dit eind mei 2008 : ze eist dat ik alle schulden verder zelf aflos tot verkoop woning en dan wil ze dat ik 2/3 van nog resterende schulden op mij pak en zij1/3. Als ik 1/2 zou vragen, dan vraagt zij alimentatiegeld (200 euro per maand)
- ze gaat akkoord met co-ouderschap met bilocatie. elk week/week. Ze vraagt kinderen bij haar ingeschreven, fiscaal voordeel bij haar, kindergeld bij haar en alimentatie van 100 euro per kind aan haar. Ze wil dat elk zijn eigen kleren koopt en dat alle andere kosten voor de kinderen gedeeld worden door twee
Ga ik niet akkoord met bovenvermelde, dan dagvaart ze mij voor rechtbank voor slagen en verwondingen. Ik zou haar begin januari geslagenhebben en ze zou hier een doktersbriefje van hebben. Nu, ik heb haar nooit geslagen, maar ik kan mij daar toch niet op verdedigen. Ook wordt ik door haar beschuldigd van diefstal, omdat ik eens wat wit papier van mijn werk heb meegenomen voor mijn kinderen op te tekenen, dus hierdoor riskeer ik wel degelijk ook nog mijn werk (is al zo bij de minste veroordeling) kwijt te raken.
wat moet ik doen? als ik akkoord ga met haar eisen dan betaal ik maandelijks meer dan dat ik verdien (voorlopig toch, hypotheek woning, alimentatie, + lopende maandelijkse rekekningen en lening auto) en dan heb ik zelfs niet genoeg om mezelf en de kinderen iets te eten te kunnen geven
ga ik niet akkoord, danvolgt de dagvaardiging waarbij er nog meer van mij geeist wordt (volledige schulden voor mij, 200 euro alimentatie per kind, 200 voor haar, kinderen een weeknd op twee) en raak ik misschien mijn werk kwijt.
Ik meldde reeds dat ik een advocaat bezocht, maar ik moest onmiddellijk 1800 euro storten en dat kan ik niet, dus moet ik mezelf verdedigen. HAAR ADVOCAAT WORDT DOOR EEN VRIEND VAN HAAR BETAALT? NET ZOALS DE BORG VANHAAR NIEUWE huurAPPARTEMENT