situatie
echtscheiding, twee kindjes (4 en 6 jaar oud)
eisen echtgenote :
gaat akkoord co-ouderschap met bilocatie (week/week)
vraagt inschrijving kinderen op haar adres
kinderen fiscaal ter haren laste
kindergeld op haar rekening
onderhoudsgeld 100 euro per kind op haar rekening
alle kosten (buiten de verblijfsgebonden kosten zoals eten, slaapkamer, ) gedeeld door 2.
Elk koopt zijn eigen kleding voor de kinderen.
Ik kan me sterk vergissen, maar ik ben altijd van mening geweest dat mijn ex, met het kindergeld, het fiscaal voordeel, het onderhoudsgeld en een eigen bijdrage van haar, een aantal verblijfsoverstijgende kosten moest betalen, zoals kledij voor de kinderen (die dan over en weer gaat),...
Wat wordt er feite wettelijk gezien, of door de meeste rechtbanken voorzien, gedaan met het kindergeld en alimentatiegeld. Mijn echtgenote vindt dat zij dit nodig heeft voor de deglijkse kosten van de kinderen wanneer ze bij haar zijn en dat zij niets van haar zelf moet bijleggen. Ik vind dat ik in dit systeem zowat alles betaal. Ik betaal mijn kledij voor de kinderen, maar ook die van haar voor de kinderen.
Wat dient zij in feite te betalen met het kindergeld, fiscaal voordeel en onderhoudsgeld en moet zij ook voor iets zelf instaan?
Ze steekt haar weg achter het feit dat ik 2500 euro verdien per maand en zij 1500 à 1600 euro