Te weinig aangerekend

danny1964
Topic Starter

Te weinig aangerekend

#1 , 29 sep 2014 14:55

Hallo,
Ik koop in een winkel een artikel van 150 euro;kassierster geeft mij kasticket van 150 euro .Ik betaal met bankkaart,de verkoopster tikt bedrag in op de betaalterminal en daarop tik ik mijn code in ! Bij nazicht van mijn rekening stel ik echter vast dat de kassierster slechts 50 euro heeft aangerekend...Kunnen ze nadien nog de 100 euro eisen ?? mvrgr Danny

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 29 sep 2014 15:31

Aangezien duidelijk aan te tonen valt dat u slechts 50 euro heeft betaald voor een artikel van 150 euro, ja.

Het zou u trouwens sieren deze vergissing zelf recht te zetten, al is dat natuurlijk maar een persoonlijke mening.

Skoldt

#3 , 29 sep 2014 15:43

Het zou u trouwens sieren deze vergissing zelf recht te zetten, al is dat natuurlijk maar een persoonlijke mening.
Als de winkel hiernaar zou vragen zou ik zonder problemen betalen. Uit mezelf zou ik een afwachtende houding aannemen. Ik stel me altijd de vraag of de winkel hetzelfde zou doen als betrokkene teveel had betaald.

Reclame

WP002

#4 , 30 sep 2014 09:46

Aangezien duidelijk aan te tonen valt dat u slechts 50 euro heeft betaald voor een artikel van 150 euro, ja.
Weet ik zo nog niet. Als de koper beweert dat hij 100 euro cash heeft gegeven, niet meer geld bij zich had en de rest met BC heeft betaald, staat de winkel nergens...
(persoonlijk zou ik die 100 euro wél bijbetalen, doch dit terzijde)

indramaes

#5 , 03 okt 2014 14:54

en hoe geraken ze aan de gegevens van die persoon? enkel als er eventueel een klantenkaart is .

Turaki

#6 , 03 okt 2014 15:07

en hoe geraken ze aan de gegevens van die persoon? enkel als er eventueel een klantenkaart is .
Betaling met bankkaart...

de reden
Juridisch actief: Nee

#7 , 05 okt 2014 00:30

Hallo,
Ik koop in een winkel een artikel van 150 euro;kassierster geeft mij kasticket van 150 euro .Ik betaal met bankkaart,de verkoopster tikt bedrag in op de betaalterminal en daarop tik ik mijn code in ! Bij nazicht van mijn rekening stel ik echter vast dat de kassierster slechts 50 euro heeft aangerekend...Kunnen ze nadien nog de 100 euro eisen ?? mvrgr Danny
u heeft een kassaticket met 150€, mijne inziens is dit voldoende bewijs dat u het gehele bedrag betaald heeft.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

sleper

#8 , 06 okt 2014 06:17

Als de winkel hiernaar zou vragen zou ik zonder problemen betalen. Uit mezelf zou ik een afwachtende houding aannemen. Ik stel me altijd de vraag of de winkel hetzelfde zou doen als betrokkene teveel had betaald.
Onlangs meegemaakt ik moest betalen: 31,25 euro en er ging 312,5 van rekening.
Ik had "bonnetje reeds weggegooid doch na de winkel op de hoogte gebracht te hebben
deden ze nazicht en het teveel betaalde bedrag werd ogenblikkelijk terug gestort

de reden
Juridisch actief: Nee

#9 , 06 okt 2014 11:29

Onlangs meegemaakt ik moest betalen: 31,25 euro en er ging 312,5 van rekening.
Ik had "bonnetje reeds weggegooid doch na de winkel op de hoogte gebracht te hebben
deden ze nazicht en het teveel betaalde bedrag werd ogenblikkelijk terug gestort
en als je niks was gaan zeggen was je uw centen kwijt, vrijdag werden mij 11flessen limonade aangerekend ipv 1fles in de supermarkt als ik het niet opmerk kost mij dit 12,5€. mijn vriendin zegde dat is altijd bij u, ik antwoorde dat is bij iedereen zo, alleen ik controleer altijd.
en in 9 van de 10 gevallen is het in het nadeel van de klant, dus van profiteren als het in uw voordeel is.

wat verplicht u trouwens uw kastiket en uw bankrekening te controleren?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

WP002

#10 , 06 okt 2014 14:02

Eerlijkheid komt gewoonlijk langs twee kanten! Alleen als het om bijv. 5 cent gaat met een afronding of zo, of minder, doe ik de moeite niet. In alle andere gevallen: juist is juist, of dat nu in mijn voordeel is of in mijn nadeel.

indramaes

#11 , 07 okt 2014 21:20

heb het zelf meegemaakt op de zaak, mensen moesten 350 euro betalen , er is maar 35 euro getikt . de gegevens worden niet vrij gegeven, we zijn toen heel diep gegaan met de steun van onze bankdirecteur maar de gegevens nooit gekregen.

Turaki

#12 , 07 okt 2014 22:10

heb het zelf meegemaakt op de zaak, mensen moesten 350 euro betalen , er is maar 35 euro getikt . de gegevens worden niet vrij gegeven, we zijn toen heel diep gegaan met de steun van onze bankdirecteur maar de gegevens nooit gekregen.
Bank zal deze gegevens ook niet vrijgeven zonder gerechtelijk bevel. Eerst via de rechtbank passeren, dus.

Terug naar “Consumenten Koop”