Hallo
Mijn ex-vriend en ik zijn al enkele maanden uit elkaar en ik woon niet meer in ons huurhuis vanaf juni 2014. We woonden feitelijk samen. We zijn samen naar de huisbaas getrokken om dit aan haar te melden zodat zij wist dat ik daar niet meer woonde en ik mijn naam van het huurcontract wou laten verwijderen. Ook wou ik een document waarmee ik naar de bank kon gaan omdat de huurwaarborg enkel op mijn naam staat en ik dit wou veranderen zodat de huurwaarborg op mijn ex zijn naam komt te staan. Hij heeft me zijn deel van de waarborg al gegeven en ik vind het dan ook maar logisch dat dit op zijn naam komt te staan. We zijn nu reeds oktober en ik heb nog altijd niks gekregen. De huisbaas haar dochter is advocate en zij heeft gezegd dat het veel te moeilijk is om mijn naam van het huurcontract te laten verwijderen en dit teveel werk zou zijn. Ik blijf dus verantwoordelijk moest mijn ex zijn huur niet meer betalen en dergelijke. Ik kan ook de huurwaarborg niet laten veranderen want ik moet daarvoor een document van de huisbaas hebben. We zijn bij een bemiddelaar geweest omdat we 2 kindjes hebben en alles officieel geregeld willen zien en zij zei dat ik het beste een aangetekende brief naar mijn huisbaas stuur. Klopt dit en hoe moet ik deze dan opstellen? Ook had ik nog een vraag over de rookmelders. In het huis waar mijn ex en ik woonden zijn er geen en we zijn daar in oktober 2013 gaan wonen. Is een huisbaas dan verplicht om deze rookmelders te voorzien? Ik wil dat het een veilig huis is want mijn kinderen verblijven daar week om week.
Alvast bedankt.