Kan ik nog geld terugkrijgen?

Grasshopper
Topic Starter

Kan ik nog geld terugkrijgen?

#1 , 05 okt 2014 17:15

Stom voorval dit hele gebeuren;

Een maand geleden kocht ik een televisiescherm bij een bekende winkelketen aan de "meeneemprijs" van €449. Ik kocht toen ook nog een hele reeks andere zaken zoals een HDMI kabel, een DVD-speler en enkele DVDs, waardoor de fout in eerste instantie niet opviel.
Dit week-end ben ik mijn uitgaven van september eens aan het overlopen wanneer ik merk dat ik die dag geen €449 maar €499 betaald heb voor dat scherm. Spijtig genoeg is dat dus al een maand geleden gebeurd, en al wat ik heb als bewijs, is het kassaticket en niet veel anders. Die actie is ondertussen afgelopen.
Is er nog een manier om alsnog mijn €50 terug te krijgen?
Laatst gewijzigd door Grasshopper op 05 okt 2014 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 05 okt 2014 17:38

Ga om te beginnen daar eens vriendelijk horen of de fout recht te zetten valt. Daarna volgen pas de juridische stappen.

Grasshopper
Topic Starter

#3 , 05 okt 2014 17:44

Ja, dat is uiteraard morgen of overmorgen de eerste stap; maar even rondlezen op het internet heeft vooral aangetoond dat desbetreffende winkelketen een vrij kwalijke reputatie heeft wat betreft "dienst na verkoop". Test aankoop heeft ze al meer dan eens terecht gewezen, en nu weet u ws ook om welke keten het gaat ;)

Ik verwacht maw. niet veel van een contact met hun klantendienst.

Reclame

LeenW

#4 , 05 okt 2014 18:43

Maar voor de rest hebt u geen bewijs in handen, dus ik vrees een beetje voor stap 2..

Het enige dat u kunt doen is vragen of ze nog een prijsoverzicht van de kortingen hebben, en zien of het daar ook 449 is (als ze het al hebben). Als het verkeerd geprijsd was op de tv zelf, kunt u niets doen want u kunt niets bewijzen.

Grasshopper
Topic Starter

#5 , 05 okt 2014 18:48

Ja, da's ook de enige oplossing die ik kan bedenken; vragen of ze willen controleren of er a) nog ergens iets te vinden valt over die korting of b) of ze kunnen nagaan of er die dag (of ervoor en erna) nog mensen zijn geweest die dat scherm gekocht hebben. Wat wel moet, want het was een op=op actie, en nu verkopen ze dat model niet meer.
Ik vrees alleen dat ze niet gaan willen meewerken. Maar dat zullen we (over)morgen wel achterhalen dan.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 okt 2014 19:33

En waar stond dat van de 'op=op aktie'?
Mogelijk kan u daar zelf nog wel iets van terugvinden.....

WP002

#7 , 06 okt 2014 14:04

Test aankoop heeft ze al meer dan eens terecht gewezen, en nu weet u ws ook om welke keten het gaat ;)
Euh... nee... dat kunnen ze nóg allemaal zijn.

Grasshopper
Topic Starter

#8 , 06 okt 2014 15:10

En waar stond dat van de 'op=op aktie'?
Mogelijk kan u daar zelf nog wel iets van terugvinden.....
In een folder. Heb me al suf gezocht online en in het oud papier en is spijtig genoeg niet meer terug te vinden. Het dichtste dat ik gekomen ben, is een resultaat van een google zoekopdracht die het min of meer angeeft, maar als ik die aanklik krijg ik enkel de boodschap dat de actie ten einde is, zonder referentie van artikel of prijs.

Morgen ga ik langs bij desbetreffende winkel, maar als ze weigeren mee te werken of niet van plan zijn gegevens over de periode van verkoop (en prijzen) na te kijken zal het eindigen in mijn woord tegen het hunne.
Gewoon stom om niet onmiddellijk na aankoop mijn ticket geraadpleegd te hebben, maar ik was gehaast op dat moment omdat de aankoop tijdens mijn werkpauze gedaan was.

Terug naar “Consumenten Koop”