Hi,
ik heb een vraag over het verkeersreglement betreffende volgende.
Een dag of 2 geleden, ben ik 's nachts rond 1h30 naar huis gegaan met mijn scooter en mijn uitlaat vooral de demppot is losgebroken. ik heb die dan verwijderd en meegenomen naar huis, zonder gelukkig politie tegen te komen.
Nu wil ik met die defecte uitlaat dus zonder dempen en met de demppot gaan naar de hersteller.
Helaas is het lawaai niet om te houden.
Hierbij vraag ik me af, mocht ik in mijn 25 minuten durende rit politie tegenkom, een verkeersboete kan krijgen voor die overdreven lawaai? Of kan ik het geluk hebben, dat ik dus de gebroken uitlaat toon, dat ik naar de hersteller ga, ik enkel een verwittiging zal krijgen, en desnoods deze eens moet gaan tonen naar het (plaatselijk) politie bureel?
Omdat ik niet beschik over ander vervoer en als ik beroep moet doen op derden, dan kan het algauw kerstavond zijn, eer die weer rijdend is, en zolang wil ik niet wachten.
Ik weet uit ervaring, dat het niet goed is voor mijn gehoor, en niet leuk is voor omstaanders, maar ik heb maar een kleine 3 km bebouwde kom woningen. de rest ligt in de boerenbuiten.