mijn aanstaande exvrouw en ik gaan scheiden. We waren een samengesteld gezin, zij heeft een kind uit een vorige relatie en ik heb een kind uit een vorige relatie. Er zijn ehter geen gemeenschappelijke kinderen!
Gedurende het huwelijk was ik meermaals getuige van fysieke en psychische kindermishandeling van mijn aanstaande exvrouw tov haar eigen kind. Het fysieke omvat slagen, schoppen en bijten. Het psychologische omvat 'tellen tot 10' om haar bord leeg te eten (zo niet vloog het kindje in de garage en moest het kindje haar bordje daar rechtstaand in het donker leeg eten), het kindje met een arm vastbinden als het niet kon stilzitten tijdens de maaltijd ... en zo kan ik nog enige tijd verder gaan met het aanhalen van voorbeelden.
Telkens ik tussenbeide kwam ten bate van haar kindje nam ze haar op, ging er mee naar de kinderkamer, deed de deur vast en sloot haar op of ze brulde moei u niet, het is geen kind van u.
Nu ik daar weg ben besef ik maar al te goed dat ik veel te laks was en veel vroeger maatregelen had moeten nemen. Maar wat kon ik doen, ik zag mijn vrouw toen nog enorm graag dus deed ik aan 'schadebeperking' ipv 'schadevoorkoming' Bovendien is het nu precies dat ik mijn aanstaande ex zo wil pakken, dit is echter niet zo, ik plaats dit berichtje i belang van haar kindje. Ik weet dat zij haar kindje graag ziet maar ik weet ook dat zij haar woede niet onder controle kan houden en waartoe die woede kan lijden ... dit hebben mijn kindje en ik spijtig genoeg ook mogen ondervinden