Voor komende week ziet mijn uurrooster er als volgt uit:
Ma: 7.45 - 8.45 en 15.30- 17.30
Di: 7.45-12.00 en 12.30- 17.30
Wo: 7.45- 8.45 en 12.00- 18.00
Do: 7.45 - 8.45 en 15.30-18.00
Vr: 7.00-11.48 (recup)
Die overuren bouw ik op omdat ik heel erg vaak meer uren word ingepland dan de 24u contractueel overeengekomen.
Deze worden alleen met recup gecompenseerd en worden nooit uitbetaald.
Voor 1dag recup worden er steeds 4.48uren in mindering gebracht van de plusuren.
Ookal werk je dus 22.45u op 1 week als daar 1 dag recup word genomen word er dus niet 1.15u afgehouden zoals je zou verwachten omdat je deze uren effectief minder werkt. Maar dat worden altijd 4,8u. Dit noemen ze bij ons het breukuur.
en wordt je dan voor die week 22u45 + 4,8u betaald of gewoon 24uur? als dat 24u is, is het loondiefstal.
er is enige flexibiliteit mogelijk van een gemiddelde van 3u per week in een referteperiode van 3maand indien je daar bovengaat is er een toeslag van 50% per overuur,
je hebt daar een dag van 9u15 dat is boven de daggrens van 9u
mogelijk zijn de duur van de werkperiodes ook niet in orde,
arbeidswet 16/3/1971
Art. 21.
De duur van elke werkperiode mag niet korter zijn dan drie uren. Deze duur kan gewijzigd worden door de Koning of door een collectieve arbeidsovereenkomst gesloten overeenkomstig de wet van 5 december 1968 betreffende de collectieve arbeidsovereenkomsten en de paritaire comités.
Onverminderd de bepalingen van het eerste lid, kan de Koning voorwaarden stellen aan de verdeling van prestaties in verschillende werkperiodes tijdens eenzelfde dag.
er is blijkbaar één en ander niet in orde. nu is de vraag hoe graag je daar werkt, veel kans dat je ontslagen wordt als je de bel gaat laten rinkelen. er is ook niet direct haast bij arbeidsovereenkomstenwet 3/7/1978 Art. 15. De rechtsvorderingen die uit de overeenkomst ontstaan, verjaren één jaar na het eindigen van deze overeenkomst of vijf jaar na het feit waaruit de vordering is ontstaan, zonder dat deze termijn één jaar na het eindigen van deze overeenkomst mag overschrijden.
houd wel voldoende bewijsmateriaal bij in een mapje
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden