verdeling camper

vlekje
Topic Starter

verdeling camper

#1 , 25 sep 2014 17:23

Beste ,mijn vriend is zolang bij mij gebleven tot hij genoeg had gespaard voor een nieuwe camper ,met alles erop en aan ,nooit heeft hij zijn deel van rekeringen betaald ,ik vroeg om het factuur van de camper op ons beide naam te zetten ,na veel aandringen is dat gebeurd ,nu is hij verleden zomer met zijn nieuwe vriendin op vakantie gegaan en is bij haar gebleven ,mijn vraag is nu ,welke rechten heb ik nu over dat factuur ,we hadden geen samenlevings contract ,mag ik hopen op een antwoord ,met dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 25 sep 2014 17:30

U hebt geen rechten ivm de factuur of de camper. Hij heeft de camper immers alleen gekocht en betaald. De factuur staat op zijn naam?
Juridisch zijn jullie vreemden voor elkaar.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

LeenW

#3 , 25 sep 2014 17:54

Inderdaad, over de camper is er geen discussie mogelijk.

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 sep 2014 13:21

Op wiens naam is de camper ingeschreven en verzekerd? Als dit op naam van de (ex-)vriend is, speelt de naam op de factuur weinig rol. Als da camper op naam van de topic starter ingeschreven en verzekerd is, en de factuur staat op naam van (ex-)vriend en topic starter, dan is het een andere zaak.

Maar ik heb een sterk vermoeden dat alles op naam van de (ex-)vriend staat, en in dat geval is het jammer genoeg een verloren zaak voor de topic starter. Ze had vroeger aan haar vriend moeten vragen zijn deel van de rekeningen te betalen, en als dit niet gebeurde, dan maatregelen moeten nemen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

roharro

#5 , 26 sep 2014 13:27

Inderdaad, de camper heeft niets te maken met het al of niet deelnemen in andere lopende uitgaven.

Lanox

#6 , 26 sep 2014 14:24

Even enkele medeleden helpen lezen.
ik vroeg om het factuur van de camper op ons beide naam te zetten ,na veel aandringen is dat gebeurd

Joeri_J

#7 , 26 sep 2014 14:33

Is er ergens op papier opgemaakt dat de camper op 2 namen gezet is geweest in compensatie van de lopende uitgaven?

Gelet hij de betaling van het factuur wel zal kunnen bewijzen...

Gebruiker21

#8 , 26 sep 2014 14:56

Naam op de factuur op zich is niet meteen bewijs van eigendom. In eerste plaats is bezit het bewijs van eigendom.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

roharro

#9 , 26 sep 2014 15:01

En er is dan alleszins nog een openstaande schuld ten belope van de helft van de aankoopprijs.
Dus slecht idee om hier veel te gaan eisen.

Franciscus

#10 , 27 sep 2014 16:04

En wie de som betaald heeft.

Terug naar “Andere”