Klacht lawaai overlast.

professionalgamer
Topic Starter

Klacht lawaai overlast.

#1 , 22 sep 2014 18:53

Als twee buren alolebei hun raam open hebben.
Eén buur maakt een klein beetje lawaai en de andere klaagt maakt het dan uit of beide ramen openstaan?

Persoon die "last" heeft zegt dat hij gestoord wordt en dat zijn raam open moet blijven.
Persoon die "last veroorzaakt" is van mening de persoon geen last zou hebben als hij zijn raam zou sluiten.

Wat duurt de buurtpolitie in zo een geval?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 22 sep 2014 19:11

Ik dacht dat geluidsoverlast op straat werd gemeten, dus maakt niet uit of de klager zijn raam open heeft staan of niet.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 sep 2014 19:22

Overlast ontstaat of beter wordt vastgesteld bij ramen TOE.
Dus er zal pas sprake zijn van overlast als uw raam toe is en u dan nog gestoord wordt.

Het beste is dat ze met beide partijen eens praten en duidelijk de 'spel'regels uitleggen en vastleggen.
Diegene die daar tegenin gaan zullen dan de 'iets' meer repressieve kant van de politie leren kennen zo simpel is dat.

Reclame

professionalgamer
Topic Starter

#4 , 22 sep 2014 21:52

Ik heb sterk de indruk dat de problemen veroorzaakt worden door hoe de afzuigkap geinstalleerd is.
De persoon klaagt over geluid uit de keuken, bvb gepiep van microgolf, een bord dat uit de kast wordt genomen.

Er zit een verdieping tussen. De persoon boven de veroorzaker heeft weinig tot geen last.

Er zit een verdieping tussen dus ik denk dat via de afzuigbuis het geluid zich verspreidt.

Terug naar “Andere”