Vergeten onderhoud moto

stef123
Topic Starter

Vergeten onderhoud moto

#1 , 21 sep 2014 15:06

Beste,

Ik heb ongeveer een jaar geleden een nieuwe moto gekocht een honda cb500f.
Hij is altijd bij de dealer om onderhoud gegaan, Nu kwam ik toevallig tegen in een artikel op het internet dat het eerste onderhoud +- 1000km de kleppenspeling moet gecondoleerd worden dit is wel een uitzondering meeste moto's moet dat pas na 14.000km gedaan worden.
Deze controle is noodzakelijk nu blijk van de controle van de factuur dat dit is niet gebeurd is.Heb het onderhoudsschema gecontroleerd en staat er duidelijk in dat het gebeurd moet worden
Dus de dealer heeft niet eens de moeite gedaan om het onderhoud schema te controleren en heeft enkel de olie ververs en de filter, en er vanuit gegaan dat de kleppen speling pas later moet gecontroleerd moet worden zoals bij de meeste modellen.
Wat is het beste dat ik kan doen?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gumball4000

#2 , 22 sep 2014 13:35

Beste,

Ik heb ongeveer een jaar geleden een nieuwe moto gekocht een honda cb500f.
Hij is altijd bij de dealer om onderhoud gegaan, Nu kwam ik toevallig tegen in een artikel op het internet dat het eerste onderhoud +- 1000km de kleppenspeling moet gecondoleerd worden dit is wel een uitzondering meeste moto's moet dat pas na 14.000km gedaan worden.
Deze controle is noodzakelijk nu blijk van de controle van de factuur dat dit is niet gebeurd is.Heb het onderhoudsschema gecontroleerd en staat er duidelijk in dat het gebeurd moet worden
Dus de dealer heeft niet eens de moeite gedaan om het onderhoud schema te controleren en heeft enkel de olie ververs en de filter, en er vanuit gegaan dat de kleppen speling pas later moet gecontroleerd moet worden zoals bij de meeste modellen.
Wat is het beste dat ik kan doen?

Alvast bedankt

Ben zelf moto-kenner. 1000km is wel zeer vroeg. Rijd zelf met de cbf600 en rijd al 30.000km zonder iets gedaan te hebben aan de kleppen. Andere motorvrienden rijden zelfs 70.000km zonder de kleppen te hebben te hebben gecontroleerd. Indien de vorige eigenaar met een koude motor heel bruusk zou hebben opgetrokken, zeer sportief reed ed. Dan is het wel aangeraden om te doen. In andere gevallen is het gewoon een indicatie, maar geen noodzaak :) . Trouwens, cb(f)-blokken zijn de sterkste die er zijn, die kunnen echt tegen een stootje hoor :D

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”