Belangenbehartiging bij ongehuwd samenwonen

Bartw
Topic Starter

Belangenbehartiging bij ongehuwd samenwonen

#1 , 21 sep 2014 17:13

Beste,

Mijn partner en ik wonen ongehuwd samen (gedomicilieerd). Zij verhuurt haar woning, maar heeft geen tijd om het beheer van die verhuur (onderhoud, achterstallen huur etc.) op te volgen. Hoe kan ik formeel optreden als vertegenwoordiger van haar belangen t.o.v. de huurster, zonder meteen een samenlevingscontract oid te moeten laten opstellen bij een notaris.
Dus in een hoedanigheid dat ik bijvoorbeeld door huurster niet geweigerd kan worden bij bijv. een bezoek aan het gehuurde.

Vast bedankt voor uw antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 21 sep 2014 18:02

Ik denk dat eigenaar een document kan opstellen waarin ze jou (met identifictiegegevens, RRnummer ed) machtigt in haar naam haar belangen te behartigen mbt. de onroerende goederen . Best een opsomming van de acties die je kan en mag ondernemen in haar naam: bijvoorbeeld toezicht en controlebezoek onroerende goederen, Briefwisseling etc. Laat de handtekening van dit document door de gemeente legaliseren. En neem het steeds mee.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”