Inderdaad. Je moet je rekening goed maken. Je koopt iets waar je niet van weet of de papieren in orde zijn, of het nog wel werkt en wat er nog op rust. Bovendien heb je een reeks van onkosten. Ik bekijk betreffende site ook wel eens, maar als ik de biedingen zie, dan ben je er soms nog beter vanaf met nieuw te kopen. Velen kunnen niet tellen of bekijken niet wat er nog bijkomt.eigenlijk is het dan geen interessante zaak, het gaat over een auto van 14 jaar oud, type seat ibiza en nog 700 euro. Als ik dan al die papieren nog in orde moet krijgen en naar de keuring gaan. inschrijving en gelijksvormigheidsattest zijn wel aanwezig.
Ook als partikulier kan je een wagen verkopen zonder keuring of carpass mits je in de verkoopsovereenkomst duidelijk schrijft dat het een verkoop is "voor onderdelen" of "voor opmaak" (of export)daarom dat ik de vraag hier ook stel, vond het raar dat ze hun eigen procedures hadden die haaks staan met de wet. Ik had een bod uitgebracht, maar wil er van afzien na wat opzoekwerk.