Ik heb op 31 juli een horloge gekocht bij een juwelier. (Ik heb het kasticket nog)
Vraag 1: Nadat ik betaald had vertelde de juwelier mij dat ik geen garantie kreeg omdat dit in de solden gekocht was.
Is men niet verplicht zulke zaken te melden vóór de aankoop?
Achteraf werd mij verteld dat garantie altijd geldt, ook voor de solden. Klopt dit? Hoe lang is die garantie en wat dekt deze garantie?
Vraag 2: Ik ben absoluut niet tevreden over dit horloge.
Het bandje vertoonde al na een week veel slijtage, hoewel ik dit enkel droeg voor mijn werk (bureauwerk).
Vandaag op 18 september, nog geen 2 maanden na aankoop, werkt het horloge ook niet meer. Ik vermoed dat de batterij het begeven heeft? Heb ik garantie op die batterij en zo ja, voor hoelang?
Vraag 3: Het betreft hier dus meerdere gebreken, kan ik vragen om een terugbetaling? Kan ik vragen om een tegoedbon of enkel om een herstelling/vervanging? Moet de juwelier dit gratis doen of mag hij deze herstelling aanrekenen?
Vraag 4: Als de juwelier weigert de herstelling te doen, welke stappen kan ik ondernemen? (Ik heb al een vermoeden dat hij moeilijk kan doen, met die uitleg van solden en garantie, die hij na de aankoop begon te doen...)