#1 , 18 sep 2014 15:10
Momenteel heb ik het volgende aan de hand:
ik parkeer mijn auto en kom 10 minuten later terug.
Blijkt ondertussen een fietsster die moest uitwijken voor een voetgangster die over het fietspad liep , tegen mijn auto te zijn gereden.
Bluts in achterdeur en diverse krassen.
We maken een aanrijdingsformulier op met alle betrokken partijen en sturen dit door naar de verzekeringen.
Klein detail: de voetganster is een Indische die ook woont in Indie....
Eerste reactie van mijn verzekeringsmaatschappij:
De tegenpartij ( fietsster ) ontkent alle betrokkenheid en mijn maatschappij moet de schade claimen bij de Indische voetgangster.
Ze geven me weinig kans om de schade vergoed te krijgen....sic ...
De fietsster werkt blijkbaar op een verzekeringskantoor en die proberen mij duidelijk af te wimpelen, waar mijn maatschappij niets tegen inbrengt ????
Ik ga uiteraard niet akkoord en stuur direct een mail terug naar de rechtsbijstand om de schade te verhalen op de fietsster en deze aansprakelijk te stellen.
Er volgt geen reactie.
Na aandringen mijnentwege bij de rechtsbijstand stuur ik een aangetekend schrijven + een PV dat ik inmiddels heb laten opmaken bij de politie.
Geen reactie.
Een nieuwe mail naar de rechtsbijstand leert mij dat deze mijn aangetekende zending niet heeft doorgekregen van mijn verzekering.
Ik stuur nogmaals alles aangetekend op , deze keer rechtstreeks naar de rechtsbijstand.
Volgens de verbaliserende politieagent moet ik mijn schade laten verhalen bij de fietsster, wat van in den beginne ook mijn standpunt was !
Wie heeft er nu gelijk ?
Blijft de hamvraag: wie vergoedt mijn schade , fietsster of voetgangster ?
Ik laat het hier uiteraard niet bij , maar wat denken jullie hiervan ?
Laatst gewijzigd door
wolfrider op 18 sep 2014 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.