Vraagje

Peterken
Topic Starter

Vraagje

#1 , 03 apr 2008 15:17

Heb mijn kinderen om de 14 dagen bij mij. Ze komen wel niet graag meer maar doe toch alle moeite om ze bij mij te hebben. Nu is de situatie het volgende: Wij verwachten binnenkort uitbreiding in ons nieuw gezinnetje, enigste probleem is nu dat ik mijn twee kinderen niet meer kan huisvesten wegens een tekort aan slaapkamers. Wat kan hieraan gedaan worden? Ik weet je kan je kinderen niet verplichten om naar hun pappa te gaan. Met wie kan ik daar eventueel over praten, mijn ex is blij dat ze om de 14 dagen het huis uit zijn, dit laat ze dikwijls genoeg blijken (wat met mijn vrij weekend enz....) Reeds bedankt op voorhand voor een antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Archie

#2 , 03 apr 2008 15:55

Begrijp ik het goed???
Je zou willen dat je oudste kinderen niet meer komen omdat jullie plaats moeten hebben voor een baby? Dus eigenlijk komt het je goed uit dat je kinderen niet graag komen? Blijkbaar mogen ze geen deel uitmaken van het nieuwe gezinnetje...

Je kan kinderen wel verplichten naar hun papa te gaan. De papa kan echter wel afzien van zijn bezoekrecht, want dat is geen verplichting (de ouderhoudsplicht blijft wel bestaan)

Peterken
Topic Starter

#3 , 03 apr 2008 17:05

Archie, absoluut niet. Ik zie mijn kinderen doodgraag, de vraag was alleen waar ik de nodige info kan bekomen om dit probleem op te lossen. Tuurlijk wil ik mijn kinderen bij mij, ik wil niet liever dan dat ze deel uitmaken van ons nieuw gezin. Alleen wordt er langs de kant vd ex opgestookt to en met jammer genoeg. Maar ik begrijp je standpunt, heb me misschien verkeerd geformuleerd.

Reclame

bemiddelaar

#4 , 03 apr 2008 17:28

Je kan hierover desgewenst met een ouderschaptherapeut of een ouderschapsbemiddelaar in gesprek gaan om samen te bekijken wat de mogelijkheden zijn. De informatie is te beperkt om op de concrete situatie in te gaan.

Mogelijkheden zijn o.a.
- de kinderen laten een kamer delen in plaats van elk een eigen kamer.
- regeling zonder overnachtingen
- verbouwingen uitvoeren waardoor er toch voldoende plaats is
- ...
Dit zijn slechts enkele algemene mogelijkheden. Voor concrete bespreking kan je zoals gezegd terecht bij de ouderschapstherapeut of ouderschapsbemiddelaar.

Stel je de vraag waarom de kinderen niet graag komen. Kijk hierbij niet naar je ex, maar naar je kinderen. Als er geen contact meer zou zijn tussen jou en de kinderen, zullen de kinderen dit linken aan de baby en zal dit voor hen een heel moeilijke situatie zijn waarbij ze zeer sterk zullen twijfelen aan het feit of ze al of niet belangrijk voor jou zijn. Voor kinderen is het namelijk erg belangrijk dat zij het gevoel krijgen dat zij belangrijk zijn voor de ouder.

Voor meer tips rond kinderen en scheiding kan ik alvast alle papa's het boek van Martine Delfos aanraden "wie kent vaders?". Het boek bevat heel wat informatie en tips specifiek bekeken vanuit de positie van de vader.

Terug naar “Echtscheiding”