Beste,
Zelf heb ik al veel informatie opgezocht, en raad aan mensen gevraagd.
Maar steeds kom ik tot de constatatie dat de informatie die ze verschaffen van oudere wetgevingen zijn.
Ik ken mijn marokaanse meisje nual 2 jaar en een half.
Kan er iemand mij raadgevend wat ik het best doe.
1.) Trouw ik eerder in België met touristen-visum of vraag
2.) ik type C aan met verdrag tot trouwen.
3.) Of trouw ik beter in Marokko.
Wat ik al eerder probeerde.
Visum aanvraag tourist waar ik borg sta. (Ik weet de nadelen overborgstaan)
Wat bevond zich in het document aanvraag.
1.) 3BIS & BL 3 BIS (voor consulaat). verbintenis tot tenlasteneming/normal obligation.
2.) 3 Loonfiches met inkomen +/- 1500/1890 euro.
3.) Copie van het origineel contract werk
4.) Copie ID KAART met handtekening / Copie paspoort allé pagina's + stempels van reizen naar Marokko.
5.) Origineel afgescheurde vliegtocht 3 vluchten naar Marokko. (Heb er nu al 4 van 4 weeken)
6.) Getuigschrift van woonst. Gelegaliseerd binnendeuren 2 werkdagen (Nog bij mijn ouders)
7.) Noteriëteitsverklaring Bank dat ik lid ben en al mijn financiële verplichtingen na kom bij de bank.
8.) Aanvraag scheningenvisum met foto van de toekomstige.
9.) Copie ID kaart + paspoort toekomstige.
10.) Brief met rede waarom ik haar hier haal, Door bij haar ouders te verblijven gedurende de periodes van mijn verblijf in Marokko. En ik veel gezien had daar. Nodigd mijn familie haar uit op mijn naam. Er is geen intentie tot verblijf. (Mij werd wijsgemaakt dat ik dit zo moest aanpakken of deze zou radicaal geijverd worden.
Op de invitatie staat vermeld Hoe de relatie met mij is, hierbij vermelde ik vriend v/de familie.
11.) Een gedrukte invitatie brief die ik naar haar zond om naar hier toekomen voor het zelfde doeleind. Deze was in het Engels omdat wij beide verkiezen om in het Engels te communiceren.
12.) Loonfiches en goedkeuring van haar vader die bij de Politie werkt in Marokko
13.) Papieren van haar school
14.) Papieren bewijs dat haar vader een huis heeft en zei daar leeft.
Bij eerste aanvraag merkte ik op dat mijn ID-KAART nog op student stond, ook al werkte ik al 5 jaar.
En vulde de consulaat de documenten van verblijf verschillend in. Bij aanvraag twee die nu loopt vulde ik alles zelf in. En liet ik een marokaanse schrijver wonend te Marokko mijn documenten te overlopen.
Deze heer vroeg mij ook waarom ik niet in Marokko trouw.
Probleem bij trouwen in Marokko is dat dit 4 weken kan aanslepen, en ik van een arbeidsbaas geen 4 weken vakantie krijg.
Heeft iemand nog meer raad of correcties aan wat ik deed.
Weet iemand waar ik terecht kan familie rechtbank... of zo
Ik leef in regio kortrijk.
Ik zou de persoon die mij kan helpen heel dankbaar zijn.
Laat mij iets weten pm mij of email op user8540@gmail.com
Tnx
Sorry voor schrijffouten