Proximus Vodafone Turkije

Fabi
Topic Starter

Proximus Vodafone Turkije

#1 , 08 sep 2014 13:37

Hallo,
Ik heb een torenhoge factuur gekregen van Proximus, waarop Vodafone vermeld staat, ik heb 15 min mijn gsm in Turkije laten aanliggen voor ik een sms kreeg dat mijn bundel op was, ik begreep er eerst niks van, maar opeens drong het door sat dit een kostelijke grap ging worden.

Nu vertellen mensen op het werk dat ik de factuur moet contesteren. :?

Het gaat wel om 400€ aan zogenaamd roaming(ken dat niet eens)

Wie heeft dit nog gehad?

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 08 sep 2014 14:40

Roaming is internetverbruik. Buiten de EU is dit enorm duur.

Zie ook:
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 51&t=52412" onclick="window.open(this.href);return false;

artemis

#3 , 08 sep 2014 15:07

Roaming slaat op alle gsm gebruik vanuit het buitenland zoals bellen, oproepen ontvangen, sms'en, internet, …

http://economie.fgov.be/nl/consument/In ... e/Roaming/

U kan uw tarieven vanuit Turkije op de volgende pagina terugvinden.

http://www.belgacom.be/nl/id_p_rates_fr ... l?tabnav=1

Reclame

Asterx

#4 , 09 sep 2014 14:14

Roaming kan inderdaad duur zijn.
Ikzelf heb eind juli op mijn autoreis panne gehad in Duitsland,
Daar de verzekeringen ons aan ons lot overlieten heb ik zelf slechts een 200 minuutjes gebeld om ui die miserie te komen.
Eenmaal ik uiteindelijk op onze bestemming aankwam werd ik opgebeld door mijn operator dat men een hoog gebruik vaststelde van roaming.
Men vertelde me dat ze klanten opbellen zodra ze alarm krijgen vanaf dat de kosten voor roaming de kaap van 400 euro overschrijden.
Maar ze melden er ook bij dat je zulke hoge bedragen perfect kan spreiden over een aantal maanden, dus een bedrag bovenop je gewone maandelijkse factuur.
Dit moet je zelf aanvragen bij je provider, dienst facturatie.
roaming is belachelijk duur ja, voor iets meer als 3uurtjes betaal ik dus net iets meer als 400 euro.
Een zure appel waar je doorheen moet bijten.

Sirkii

#5 , 09 sep 2014 21:09

Jaren geleden heb ik bij Proximus dataroaming via "my proixmus" afgezet en er is nog altijd geen haar op m n hoofd die er aan denkt dat terug aan te zetten. Smartphones en Appels pompen de gigabytes erdoor als ook maar de minste van de settings niet afgezet zijn (back ups in de cloud, nieuwe software binnenpakken, ...)

In t buitenland is het dus ofwel.Wifi ofwel.een,simkaartje van een lokale operator voor data.

Zeker bij postpaid abonnementen zijn deze torenhoge facturen scabreus maar je kan er helaas niet veel aan contesteren (je kan proberen maar resultaat is onzeker)

Voorbeeldje : zit nu in Ijsland : roaming: 0,2 €/Mb (wat maar een fractie is van het tarief in Turkijke). Lokaal abonnement van SIMINN: 13€ voor 5Gb (0,003 €/Mb). Dagelijks verbruiken we ongeveer 500 Mb (kost 1,3 € ipv 100€ ...).

Dit torenhoog verschil zou grotendeels moeten weggewerkt worden maar de operatoren zijn natuurlijk niet gehaast om dit te doen...

Fabi
Topic Starter

#6 , 13 sep 2014 12:05

Even klachten ingediend via proximus en via briefwisseling, antwoord was dat ze het gingen bekijken en dat ze gingen antwoorden binnen de 24 u, zien wel!

Mafiakes, pfft.

Bedankt voor de antwoorden.

LeenW

#7 , 13 sep 2014 16:28

Een klacht lijkt mij geen goed idee, aangezien de schuld bij u ligt (als ik uw verhaal correct lees). Een vriendelijk verzoek tot vermindering zou m.i. meer gedaan kunnen krijgen. Ook de term "Mafiakes" is hier niet echt op zijn plaats.

Vandebos

#8 , 13 sep 2014 18:06

Vanaf 01/01/2015 zijn er binnen Europa geen roaming tarieven meer.

Tot dan is het best dat men als consument de voorwaarden van zijn contract met zijn provider LEEST vooraleer te tekenen...

snellemichiel

#9 , 14 sep 2014 21:26

Vanaf 01/01/2015 zijn er binnen Europa geen roaming tarieven meer.

Tot dan is het best dat men als consument de voorwaarden van zijn contract met zijn provider LEEST vooraleer te tekenen...

Zo snel al? Dacht dat het pas voor 2016 ging zijn?

Vandebos

#10 , 14 sep 2014 21:35

Je hebt gelijk, 01/01/2016. persoonlijk vermoed ik wel dat de meeste providers 01/01/2016 niet gaan afwachten doch eerder het laten vallen van roamingkosten in de loop van 2015 als promotiemateriaal zullen gebruiken.

Terug naar “Consumenten Koop”