Ooit al gehoord van wind die de lava-as richting alhier blaast waardoor t luchtruim gesloten wordt omdat vliegtuigmotoren niet tegen as kunnen. k Ben nu op vakantie in Ijsland en ze hebben uit voorzorg (terecht) zowat de halve hooglanden afgesloten (bovenkant Vatnajokull gletsjer). Zou ik ook een claim kunnen indienen omdat ik m n reisplannen moet aanpassen ?Ijsland ligt dit tussen Belgie en Ierland ?
Dank voor antwoord, FransOoit al gehoord van wind die de lava-as richting alhier blaast waardoor t luchtruim gesloten wordt omdat vliegtuigmotoren niet tegen as kunnen. k Ben nu op vakantie in Ijsland en ze hebben uit voorzorg (terecht) zowat de halve hooglanden afgesloten (bovenkant Vatnajokull gletsjer). Zou ik ook een claim kunnen indienen omdat ik m n reisplannen moet aanpassen ?Ijsland ligt dit tussen Belgie en Ierland ?(ben er met m n eigen 4x4 camper)
Back to topic: klassieke reisannulatieverzekeringen doen soms moeilijk over terugbetaling van on-line bestellingen. Te bekijken dus in de betreffende polis.
Annulatiekosten hangen dus af van de contractuele condities van elk gekocht item apart: t Is niet de fout van de autoverhuurder dat je niet tijdig tot bij hem geraakte ...
Om die reden boek ik reiselementen die k onder mijn annulatieverzekering wil laten vallen in Belgie (aan dezelfde of zelfs een betere prijs)
Klopt wat je schrijft . Nu is het zo dat de huur van de wagen op zichVoor de huurauto hangt het ook af van de verhuurder/broker. Bij sommigen kan je vrij kort tot heel kort voor vertrek gratis annuleren, of dien je maar een beperkte administratiekost te betalen. Lees dus je huurvoorwaarden eens goed na.
Dat zijn de voordelen van het boeken bij reisbureaus die mensen al eens vergeten.Wij hebben dit in april 2010 meegemaakt met de Eyjafjallajökull.
We vertrokken de dag dat alle vluchten zijn stilgelegd normaal naar Egypte om te duiken.
Wel geboekt bij een reisburo en hadden 3 keuzes:
- reis annuleren en volledig bedrag terugkrijgen
- reis verschuiven naar latere datum
- afwachten of de volgende dagen verbetering was en dan vertrekken. Dan moesten we wel vertrekken wanneer zij het zeiden anders geld kwijt.
Hebben toen voor de eerste optie gekozen.
Volgens reisburo waren zij niet verplicht om iets terug te betalen bij overmacht, maar was het een geste van hun.
Ook de reeds geboekte (ter plaatse te betalen) boten en duikuitrustingen werden zonder probleem geannuleerd zonder kosten.