kindergeld verplicht teruggeven

kippetje2007
Topic Starter

kindergeld verplicht teruggeven

#1 , 09 sep 2014 23:46

Beste,

In juni 2013 studeerde ik af als leerkracht. Ik schreef me meteen in bij de VDAB om werk te zoeken als leerkracht.
In juli en augustus 2013 deed ik vakantiewerk in een fabriek. In totaal werkte ik er 25 dagen.
Ik kan in het onderwijs niet werken voor september, dus heb ik het kindergeld pas laten opzeggen toen ik eindelijk bevestiging kreeg dat ik werk had op 1 september.
in juli en augustus kregen mijn ouders dus nog geld.
een paar weken geleden moest ik een brief opsturen met mijn brutolonen en nu moet ik hen ineens €200 terugbetalen :o
kan dit wel? in september hebben ze niets meer moeten geven. Dus vanaf ik echt werkte hebben we alles in orde gebracht.
ik ben niet over mijn 50 dagen geweest en werken in het onderwijs kan moeilijk in de zomervakantie....
mijn ouders willen nu dat ik dit aan die dienst terugstort, aangezien ik me maar beter moest geïnformeerd hebben.
eigenlijk word je dan gestraft omdat je werkt? De vorige jaren werkte ik nochtans ook in de vakantie en kreeg ik daarbij kindergeld. Dus wat is dan het verschil?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 10 sep 2014 00:58

De regel is als volgt na afstuderen : Je mag maximum 240 uren werken in juli, augustus en september samen in het kader van een arbeidscontract, met inbegrip van een contract als jobstudent, of een statuut, of elke activiteit als zelfstandige. Als je meer werkt is er geen recht op kinderbijslag voor het volledige kwartaal.

Als je verder studeert mocht je meer werken in t derde kwartaal.

Als je per 1 september begint te werken na 25 dagen vakantiejob zal je dus over die 240 uren komen zodat er geen recht meer is op kindergeld vanaf 1 juli. Zie het zo: die 25 dagen hebben je veel meer opgebracht dan die 200 euro gederfd kindergeld (alhoewel je r door de samenvoeging met 4 maanden salaris in 2014 ook nog wel wat belasting zal op betalen)

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 10 sep 2014 08:47

je zal belastingen betalen, maar op de belastingsbrief er véél meer terugkrijgen :)

Reclame

Terug naar “Andere”