Aankoop

BEGE
Topic Starter

Aankoop

#1 , 01 apr 2008 10:53

Hallo iedereen,

Ik heb een leuk nieuwbouwappartement gevonden maar zit met het volgende probleem.

Blijkbaar is dat appartement reeds verhuurd voor 1 jaar. Indien ik dit app koop, wordt ik dus (ongewild) een verhuurder. Dit zal ongetwijfeld zowel voor - als nadelen met zich meebrengen. Waar kan ik ergens specifieke informatie hieromtrent vinden of heeft er iemand al in zo een situatie gezeten waardoor jullie mij wat tips kunnen geven waar ik zeker op moet letten ( vooral de valkuilen)?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
djanodive

#2 , 24 apr 2008 20:09

Als ik het goed voorheb, kan je, indien het huurcontract niet geregistreerd is, de huurder uit de woning zetten met een opzeg van 3 maand. Maar dan moet je wel die opzeg geven binnen de 3 maand na het ondertekenen van de akte.

Maar check dit nog even in de Huurwet (www.just.fgov.be en dan "publicaties" kiezen)

Is het wel geregistreerd, dan denk ik dat je gewoon een langere opzeg hebt (6 maand), maar dat je er wel in kan nog voor het einde van dit contract. Kijk het ook eventjes na in het "Huurbesluit".

Maar als je de huurder kunt buiten zetten binnen de 3 maand is het niet verboden om toch rekening te houden met die mensen en ze eventueel een iets langere periode te geven. Maar maak dat je dan zeker bent dat ze niet langer kunnen blijven dan die langere periode.

Reclame

Terug naar “Kopen”