Vandaag kreeg ik een brief van mijn syndicaat dat mijn uitkering gedaald is (en dezelfde weg zal volgen als voor wie geen vrijstelling heeft). Dit betekent echter dat ik niet verder kan studeren omdat ik dan mijn rekeningen niet meer kan betalen.
Ik heb hierover enkele vragen:
1) Hoe zit het nu eigenlijk? Daalt de uitkering als je een vrijstelling hebt (die trouwens loopt tot midden volgende maand) of niet? Bij mijn syndicaat krijg ik telkens een ander antwoord... Op de site van de RVA staat duidelijk dat de degressiviteit bevriest als je in de eerste maanden zit, maar snap dan hun beslissing niet.
2) Weet iemand wat de invloed is van de 6de staatshervorming? Of verandert dit momenteel nog niks aan de beslissingen van de RVA?
3) Krijg je enkel een vrijstelling voor het volgend jaar als je volledig geslaagd bent? Heb in tweede zit een slecht examen afgelegd, misschien niet delibereerbaar. Hoe zit het als ik voor 1 vak niet geslaagd bent?
4) Op de brief die ik ontvangen heb, staat dat indien ik niet akkoord ben met deze beslissing, ik een verzoekschrift moet sturen naar de griffie van de arbeidsrechtbank. Betekent dit dat ik een advocaat met zoeken? Wat gebeurt er met de uitbetaling van mijn uitkering in tussentijd?
Alvast bedankt als iemand antwoord heeft op mijn vragen