Foute factuur

SamB
Topic Starter

Re: Foute factuur

#16 , 23 aug 2014 19:42

Er staat geen nummer op mijn bestelbon ...

De kans is dus groot wanneer ik deze factuur weiger te betalen dat de leverancier ermee naar de vrederechter gaat? Wat moet ik dan doen? Maak ik kans om gelijk te krijgen? Of begin ik er beter niet aan ....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#17 , 23 aug 2014 20:54

Dan beantwoord de bestelbon niet aan de wet.

De vermeldingen die verplicht op een bestelbon moeten staan, zijn vastgelegd bij Koninklijk Besluit. En voor de volledigheid zijn dat : benaming, adres en handelsregisternummer verkoper; datum en volg­­nummer; beschrijving van het goed; eenheidsprijs, hoeveelheid en to­ta­le prijs; bedrag van het voorschot; te betalen saldo; datum of termijn van de levering; handtekening van de verkoper.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#18 , 24 aug 2014 11:05

.
Sedert wanneer dient een verkoop in het zwart aan de wet te voldoen?????

Reclame

sloeberken

#19 , 24 aug 2014 11:24

.
Sedert wanneer dient een verkoop in het zwart aan de wet te voldoen?????
Dan maak je toch geen bestelbon op, en stuur je achteraf geen factuur.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105

#20 , 24 aug 2014 11:37

Maar dat is wat hier juist in gebeurd. Zwart EN factuur.

chantika

#21 , 24 aug 2014 11:39

Ga er maar van uit dat de prijs op de bestelbon BTW inbegrepen is. En breng de palletten zo vlug mogelijk terug tegen ontvangstbewijs. Daarna pas de factuur betwisten.

Gebruiker21

#22 , 25 aug 2014 14:40

En weeral.
En weeral wat?

Zoals chantika zegt: de prijs op de bestelbon hoort correct te zijn en de BTW te bevatten. Aangezien de verkoper deze getekend heeft als betaald, is voor de topic starter de zaak rond. Dat de bestelbon geen volgnummer heeft, is een probleem van de verkoper, niet van de topic starter.

Verkoper zal geen enkel bewijs hebben dat de topic starter de goederen in het zwart wou kopen (hoop ik). Dus voor de koper is de koop gewoon officiëel gebeurd en ook betaald wat op de bestelbon overeengekomen was. Factuur inderdaad betwisten via AS, verwijzend naar de bestelbon die afgetekend is als betaald.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”