Long story short:
Ik heb een 6-tal maanden geleden een internetverbinding besteld bij X. Vanwege hun gebrekkige communicatie heeft het 2 maand geduurd tegen dat de verbinding hier eindelijk lag en functioneel was.
Daarna bleek dat ik maar 30 Mbit haalde i.p.v. de geadverteerde 50MBit en had de verbinding constant last van storingen. Toch in X hierover contacteerde deden ze of hun neus bloedde.
Nu verhuis ik eind deze maand en loopt mijn contract van 6 maand nog 2 maanden door hun vertraging en heb ik pas 2 weken de geadverteerde 50 Mbit snelheid.
Deze mail gestuurd:
Met dit als standaard antwoord:este,
Ik heb zojuist naar de klantendienst gebeld en zij hadden mij geadviseerd om X via mail te contacteren.
Rond de 5e september '14 verhuis ik van huidig adres naar een residentie van de KULeuven. In die residentie is het niet mogelijk om een eigen VDSL2 lijn te nemen. Helaas loopt mijn contract nog tot de 18 november, wat er concreet op neerkomt dat ik meer dan 2 maand ga betalen zonder gebruik te kunnen maken van mijn verbinding.
Nu is het ook zo dat ik ongeveer 2 maand heb moeten wachten tussen de aanvraag van mijn verbinding en de effectieve aansluiting. Er was langs de kant van X (of Y, dat er niet toe) een vergissing gebeurt rond mijn adres en de telefoonaansluiting hier. Ik woon op ### en niet op 57, maar dat kon blijkbaar bij jullie niet worden ingegeven. Vervolgens moest Y hier dan zelf een aansluiting komen leggen, waar dan ook misverstanden over waren.
Al bij al heb ik dus een zeer lange periode zonder internet gezeten. Helaas hielden de problemen hier niet op...
Eenmaal de verbinding hier lag, haalde ik 30 Mb/s terwijl ik op het moment van bestelling 50 Mbit was beloofd. Na terug heel wat communicatie (onder andere Y dat de bal naar X gooit en omgekeerd), bleek dat de huidige bekabeling in deze straat nog geen 50Mbit ondersteunde, tot voor kort.
Mijn verbinding heeft zeer regelmatig last van haperingen, wegvallen en DNS-fouten. Dit is als streamer en online gamer zeer vervelend en trouwens ook de voornaamste reden dat ik van van Kotnet geswitcht ben naar X... Bij de klantendienst doen ze of hun neus bloed en wijzen ze de vinger naar mijn interne bekabeling. Ik heb getest met 3 verschillende toestellen via een directe kabel op de modem en het probleem bleef aanhouden.
Recent merkte ik dat ik op eens wél 50 MBit haal! Wel raar dat dit spontaan gebeurt na heel wat telefoontjes met jullie klantendienst (met het dreigement van op te zeggen en X in gebreke te stellen voor de trage en instabiele verbinding? Raar toch!).
Hierbij de aanvraag om mijn abonnement op 6 september 2014 stop te zetten, zonder mij daar een opzegvergoeding voor aan te rekenen.
Mijn gegevens:
###VERBORGEN###
Met vriendelijke groeten,
Tomas
Hartelijk dank voor het contacteren van de klantendienst, wij hebben uw vraag in goede orde ontvangen.
Helaas is het niet mogelijk om het contract per 6 september stop te zetten zonder de kosten voor de overige maanden te hoeven betalen. U bent bij ons een contract voor 6 maanden aangegaan, welke ingaat op het moment dat de diensten zijn geinstalleerd. Het contract loopt, zoals eerder aangegeven, tot 18 november. Mocht u toch per 6 september op willen zeggen, dan horen wij dat graag. De periode tot 18 november zal echter wel in rekening worden gebracht.
Mocht u nog vragen hebben dan kunt u onze klantendienst contacteren via nummer of vraag@x.be. Onze klantendienst is geopend van maandag tot en met zaterdag van 9.00 tot 21.00 uur.
Hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Geert
X Klantendienst
Sta ik gerechtelijk in mijn schoenen om X in gebreke te stellen over de kwaliteit van de levering en de kwaliteit van de verbinding? (En dus een kosteloze contract-ontbinding?)
Mvg