contactverbod aanvragen?

patriciasmets
Topic Starter

contactverbod aanvragen?

#1 , 27 mar 2008 12:14

Kan ik het maken om te vragen aan de rechtbank dat de vader van mijn kinderen geen contact meer mag hebben met mij en bv. alleen via mijn advocaat met mij communiceert? We hebben twee kinderen in co-ouderschap. Maar wat als er bv. dringend gecommuniceerd moet worden bv. ivm ziekte van de kinderen?

Sinds de drie jaar dat we uiteen zijn, intimideert hij me, probeert me te manipuleren, scheldt me uit, ook zijn nieuwe vrouw spelt me de les, hij wil steeds maar de overeenkomst die we hebben, veranderen zoals het hem uitkomt, probeert zoveel mogelijk kosten naar mij door te schuiven, weerlegt de kosten die ik maak voor de kinderen... Dit alles kan ik bewijzen aan de hand van correspondentie en getuigenissen.
Ik sta 100 % recht in mijn schoenen. Ook al roept mijn advocaat hem tot de orde en schrijft ze hem dat hij zich aan de overeenkomst moet houden, hij vindt steeds nieuwe dingen uit. Puur tergend gedrag.

Ik moet me steeds maar verdedigen en mijn advocaat kost geld natuurlijk. Ik ben gespannen en ook mijn partner en de kinderen dragen hiervan de gevolgen. Ik durf de telefoon niet meer opnemen. Deze kerel moet een halt worden toegeroepen, maar hoe? Tot welke rechter me wenden? Vrederechter of jeugdrechter? Kan ik hem dwingen mijn advocaatkosten te dragen? Of een dwangsom telkens hij me lastigvalt? Of contactverbod? Of toch zeker contactverbod voor zijn vrouw, die geen moer ermee te maken heeft?

Heel erg bedankt van een moegetergde moeder die met haar leven verder wil gaan.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bemiddelaar

#2 , 27 mar 2008 12:27

Ik vraag me af of een gerechtelijke uitspraak hier verandering in zal brengen ...

Een andere mogelijkheid die je hebt is om de hulp in te schakelen van een ouderschapsbemiddelaar (bij voorkeur psycholoog, maatschappelijk werker of psychotherapeut als basisopleiding). Deze persoon kan jullie helpen om constructief met elkaar te communiceren en dit in het belang van jullie kinderen. Totaal geen communicatie is immers onmogelijk gezien jullie belangrijke verblijfsoverstijgende beslissingen (bv. schoolkeuze, medische behandelingen, ...) samen dienen te nemen.

Dergelijke bemiddelaars vind je in centra voor algemeen welzijnswerk (www.caw.be) of zijn werkzaam in een zelfstandige praktijk. In dat laatste geval kan je hun adressen vinden via www.juridat.be/bemiddeling.

patriciasmets
Topic Starter

#3 , 27 mar 2008 13:41

Bedankt voor dit antwoord. Vooraleer over te gaan tot zulke sessies zou iemand hem beter verplichten om zijn frustraties te verwerken in plaats van ze op mij uit te werken. Er zijn kosten aan die mens. Dankzij zijn gedrag is de communicatie totaal verziekt. Ik vraag niet beter dan dat er een goede verstandhouding is.

En mocht ik toch via juridische weg een halt aan de situatie willen toeroepen, wat raadt u mij dan aan?

Reclame

rambina

#4 , 27 mar 2008 17:28

Sorry hoor maar als de kinderen in bi-locatie leven vind ik dat de partner van je ex ook wel 'iets' met de zaak heeft te maken, zij staat tenslotte ook in voor de opvoeding van de kinderen als ze bij hem verblijven..
Net zoals jij instaat voor de kinderen van je partner..

Er is bemoeien en bemoeien..

In welke zin wil jij een contactverbod tov je ex en zijn partner.. Als je kinderen hebt samen kun je best proberen overeen te komen.
Dit kan via mail enz.. Er zijn genoeg middelen om te contact te hebben zonder ruzie te maken..

Tis gewoon geven en nemen.. Uiteindelijk raak je in een spiraal en zien beide partijen het einde van de tunnel niet.. Niemand kan nog iets van een ander verdragen..
Als het gedaan is is het gedaan. De kinderen zijn het belangrijkste..
Ik veronderstel dat jouw partner toch ook wel iets over jouw kinderen te zeggen heeft..
justice will be done

Terug naar “Echtscheiding”