Kan ik het maken om te vragen aan de rechtbank dat de vader van mijn kinderen geen contact meer mag hebben met mij en bv. alleen via mijn advocaat met mij communiceert? We hebben twee kinderen in co-ouderschap. Maar wat als er bv. dringend gecommuniceerd moet worden bv. ivm ziekte van de kinderen?
Sinds de drie jaar dat we uiteen zijn, intimideert hij me, probeert me te manipuleren, scheldt me uit, ook zijn nieuwe vrouw spelt me de les, hij wil steeds maar de overeenkomst die we hebben, veranderen zoals het hem uitkomt, probeert zoveel mogelijk kosten naar mij door te schuiven, weerlegt de kosten die ik maak voor de kinderen... Dit alles kan ik bewijzen aan de hand van correspondentie en getuigenissen.
Ik sta 100 % recht in mijn schoenen. Ook al roept mijn advocaat hem tot de orde en schrijft ze hem dat hij zich aan de overeenkomst moet houden, hij vindt steeds nieuwe dingen uit. Puur tergend gedrag.
Ik moet me steeds maar verdedigen en mijn advocaat kost geld natuurlijk. Ik ben gespannen en ook mijn partner en de kinderen dragen hiervan de gevolgen. Ik durf de telefoon niet meer opnemen. Deze kerel moet een halt worden toegeroepen, maar hoe? Tot welke rechter me wenden? Vrederechter of jeugdrechter? Kan ik hem dwingen mijn advocaatkosten te dragen? Of een dwangsom telkens hij me lastigvalt? Of contactverbod? Of toch zeker contactverbod voor zijn vrouw, die geen moer ermee te maken heeft?
Heel erg bedankt van een moegetergde moeder die met haar leven verder wil gaan.