wat ga je doen als ze zeggen dat ze dit per vergissing teveel betaald hebben en het bedrag terugvragen op basis van art 1376, bw 21/3/1804?
Toch zou ik dit willen proberen en heb ik wel iets achter de hand om te gebruiken.
het is wel niet bij wet verboden dat een klant iets betaald/geeft aan de werknemer.Een feit is hier wel dat je werkt onder de voorwaarden van je werkgever, en niet onder de voorwaarden van de klant, de klant is een klant van je werkgever en die moet betalen aan je werkgever.
Dit is juist maar hoe ga jij dit invullen op zijn loonbrief en naar de rsz en belastingen toe, vergeet ook niet dat er ook BTW op verschuldigd is(dienst). etc.het is wel niet bij wet verboden dat een klant iets betaald/geeft aan de werknemer.Een feit is hier wel dat je werkt onder de voorwaarden van je werkgever, en niet onder de voorwaarden van de klant, de klant is een klant van je werkgever en die moet betalen aan je werkgever.
Even of topic,Zal afhangen watvoor bonus het is, prestatie gerichte bonussen kunnen ook als niet recurenterende premie worden betaald en is enkel rsz verschuldigd voor de ongeveer eerste 3000€. Een fooi/premie van de klant moet je mijne inziens bij diverse inkomsten aangeven op je belastingsbrief
werkgever mag gerust iets afhouden. ALs de klant een bonus wil geven, mag hij dat en is de werkgever vrij om dit door te geven aan de werknemer en daarop een % voor zichzelf te houden.De klant betaalt aan de werkgever, de werkgever dan aan mij. Vandaar dat het vermoeden bestaat dat zij er een stukje afhouden voor zichzelf. Hier is geen enkele controle op.