#4 , 26 mar 2008 09:12
Ik ben reeds bena een jaar weg van mijn vorige vriendin waarmee ik een zoontje heb (nu co-ouderschap), zij is werkloos en heeft haar 3 kinderen bij haar ten laste staan (2 andere zijn van vorige relatie).
Zelf betaal ik de onthaalmoeder volledig voor mijn zoontje, ook in "haar week" , tot voor kort zag ik hier geen probleem in tot ik te horen kreeg dat het kindje fiscaal ten laste moet staan om deze kost (fiscaal attest) in te brengen in de belastingen.
Is er een mogelijkheid dat ik dit toch nog kan inbrengen in mijn belastingen want mijn zoontje op mijn naam zetten wil ze niet omdat ze dan haar kindergeld verliest en ook een deel van haren "dop".
Wij hebben zelf nooit wettelijk samengewoond en mijn zoontje staat ook spijtig genoeg bij haar ingeschreven....enkel en alleen voor haar profijt (dop en kindergeld).... want verder betaal ik verder vrijwel al zijn kosten zoals dokter, hospitaal, onthaalkosten,...
Verder is er ook nooit een rechter of bemiddelaar aan te pas gekomen, dus alles is in der minne geregeld ....
Ik weet niet wat ik aan deze situatie kan doen om ze voor mij te verbeteren. Ik zit er uiteraard niet mee in om voor mijn zoontje op te draaien voor eender welke kost, maar hetgeen mij enorm stoort is dat zij hier het profijt uit haalt en ze een 'mooi' leventje kan leiden zonder te hoeven gaan werken terwijl ik iedere maand moeten krabben om rond te komen hierdoor....
Help een alleenstaande 'veel te brave' papa aub.