insluiting / recht van uitweg

louis123
Topic Starter

insluiting / recht van uitweg

#1 , 09 aug 2014 09:23

ik betaal 80 euro voor een open staan plaats mag de verhuurder mij 2 jaarlijks 10 euro opslaan ook de doorgang naar mijn huis en een zelf gebouwde (carport) plaats voor caravan zijn gratis als ik nu geen 90 euro betaal moet ik met alles weg en krijg ik geen doorgang meer

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 aug 2014 10:34

ik betaal 80 euro voor een open staan plaats mag de verhuurder mij 2 jaarlijks 10 euro opslaan ook de doorgang naar mijn huis en een zelf gebouwde (carport) plaats voor caravan zijn gratis als ik nu geen 90 euro betaal moet ik met alles weg en krijg ik geen doorgang meer
Vooreerst is het niet vriendelijk iemand anders zijn post te kapen. Waarom begin ge er zelf geen?
Verder is uw post trouwens moeilijk leesbaar zonder hoofdletters en leestekens. Waar heb jij leren schrijven?

giserke

#3 , 09 aug 2014 11:02

Hoe zit het met de gerechtskosten indien het tot een rechtzaak komt? Indien de vrederechter de buur recht van overweg toekent, al dan niet met een schadevergoeding, dan "verliezen" wij toch die rechtzaak. Ook al waren wij helemaal geen vragende partij. Dienen wij dan op te draaien voor de gerechtskosten? Of hoe werkt dat precies?
Als hij U voor het vredegerecht sleept, zal je in uw besluiten moeten opnemen "gelieve hiervoor de eisende partij te veroordelen tot de kosten van het geding".

Reclame

Franciscus

#4 , 09 aug 2014 18:31

Eventjes trachten te ontcijferen:
ik betaal 80 euro voor een open staan plaats per maand of per jaar schriftelijk contract?

mag de verhuurder mij 2 jaarlijks alle twee jaar slaat hij € 10 op?

ook de doorgang naar mijn huis en een zelf gebouwde (carport) plaats voor caravan zijn gratis op wiens grond loopt die doorgang - is dat een erfdienstbaarheid of contractueel overeengekomen?

zelf gebouwde carport hier ook op wie zijn grond en met wiens toestemming - bouw vergunning melding gemeente?

als ik nu geen 90 euro betaal moet ik met alles weg en krijg ik geen doorgang meerstaat hier iets van op papier - is er een contract?
Laatst gewijzigd door Franciscus op 10 aug 2014 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.

louis123
Topic Starter

#5 , 10 aug 2014 15:25

ik betaal 80 euro voor een open staan plaats per maand zonder contract / Slaat mij alle twee jaar 10 euro per maand op / ook de doorgang naar mijn huis en een zelf gebouwde (carport) plaats voor caravan zijn gratis Staat op een geschreven papiertje / zelf gebouwde carport staat is ook zijn grond met zijn toestemming / als ik nu geen 90 euro betaal moet ik met alles weg en krijg ik geen doorgang meer nee er is geen contract alleen dat papiertje

Franciscus

#6 , 10 aug 2014 15:36

Als er OP papier staat dat u recht van doorgang hebt ..hebt u zo wie zo al een schriftelijk bewijs... of het een erfdienstbaarheid is kan ik zo niet zeggen. Hangt er af wat er juist op papier staat.
Een mondeling contract is ook een contract dus moet ook gerespecteerd worden . hoe te bewijzen is iets anders.
betaald u contant ( niet goed) - tegen ontvangstbewijs ( beter) - met vermelding van maand en reden ( nog veel beter) of per overschrijving met al deze gegevens (++ beter)
Normaal valt u onder de algemene regels van huur.
http://www.handelshuur.be/index.php?opt ... &Itemid=60" onclick="window.open(this.href);return false;

ook al eens lezen.
Op deze site woorden bij zoeken 'huur garage' opgeven
http://www.juridischforum.be/forum/view ... uur+garage" onclick="window.open(this.href);return false;

Daarbij komt natuurlijk nog het bouwen (blijkbaar zonder iets op papier) van een carport op de grond van iemand anders.
Is er een andere wijze om aan uw voordeur te komen of dient die doorgang om aan uw achtertuin te komen en aan die carport.

In principe kan de eigenaar de indexaanpassing vragen .. maar in principe gezien vb maand per maand betaald kan hij u ook per maand opzeggen.
(Bij wijze van vb gegevens)

louis123
Topic Starter

#7 , 10 aug 2014 17:19

ja maar kan hij mij de door gang ontzeggen en de caravan

Franciscus

#8 , 10 aug 2014 17:26

Misschien mijn antwoord eens lezen.
Als er niets op papier staat geen erfdienstbaarheid geen contractuele verbintenis - als het zijn grond is dan kan hij gewoon de doorgang verbieden. Hij hoeft dus ook geen doorgang meer te geven om uw caravan terug op de openbare weg te zetten. Of u zal via de vrederechter moeten proberen alsnog toelating te krijgen.
Hij kan verplichten de cartport op zijn grond af te breken of kan deze gewoon houden gezien wat op zijn grond staat van hem is.
Als u daar dan nog aankomt is het vernieling van bouwwerken en zelfs strafrechtelijk vervolgbaar.
Het betreden van zijn grond is indien correct aangebrachte signalisatie inklimming en huisredebreuk.
Indien geen schriftelijk contract voor parkeerplaats is deze maandelijks opzegbaar dus eind maand - einde contract.

roharro

#9 , 10 aug 2014 17:47

Er kan toch geen erfdienstbaarheid zijn tussen een verhuurder en zijn huurder?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus

#10 , 10 aug 2014 18:38

Klopt maar blijkbaar woont (zo heb ik het toch begrepen) de persoon in een huis naast de grond waar zijn wagen/carport staat.

Ik heb inderdaad ook geen glazen bol dus alles is uiteraard hypothetisch. :D

roharro

#11 , 10 aug 2014 19:27

Klopt maar blijkbaar woont (zo heb ik het toch begrepen) de persoon in een huis naast de grond waar zijn wagen/carport staat.

Ik heb inderdaad ook geen glazen bol dus alles is uiteraard hypothetisch. :D
Is inderdaad verwarrend. Kwasi onbeantwoordbaar deze vraag.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

j.demoor

#12 , 12 aug 2014 11:04

“Art.1736.Onverminderd het bepaalde in artikel 1758, wordt de voor onbepaalde duur gesloten huurovereenkomst geacht te zijn aangegaan per maand. De overeenkomst kan slechts worden beëindigd met inachtneming van een opzeggingstermijn van een maand. Art.1737Indien de huur bij geschrift is aangegaan, eindigt zij van rechtswege wanneer de bepaalde tijd verstreken is, zonder dat een opzegging is vereist.”(Burgerlijk Wetboek).

‘ik betaal 80 euro voor een open staan plaats’ valt onder toepassing van voornoemd gemeen huurrecht.

Indien u die onverschuldigde opslag niet betaalt dan kan de verhuurder de huur beëindigen overeenkomstig voornoemde bepalingen.

‘de doorgang naar mijn huis en een zelf gebouwde (carport) plaats voor caravan zijn gratis’

Ik ga ervan uit dat die doorgang u niet verleend is door erfdienstbaarheid maar louter door gedogen , zodat hij te allen tijde kan beëindigd worden.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Andere”