garantie/kapot produkt

Jef 007
Topic Starter

garantie/kapot produkt

#1 , 08 aug 2014 14:47

ik ben handelaar in tuinmeubelen. Een klant koopt in mijn winkel een parasol. Parasol zit in een kartonnen verpakking en wordt ingeladen in de auto van de klant.
de volgende dag belt de klant dat de parasol kapot in de verpakking zit ( kapotte balein)

1.moet ik die parasol terugnemen? misschien heeft de klant de parasol zelf stukgemaakt.
2.stel dat ik hem wil terugnemen, wie moet de verplaatsing doen? ik naar de klant of de klant naar mij?

dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 08 aug 2014 15:10

1) Gedurende de eerste 6 maanden ligt de bewijslast bij de handelaar, u moet dus bewijzen dat het "defect" nog niet bestond bij verkoop. U heeft nu de keuze tussen herstelling of vervanging, of als dat niet mogelijk is terugbetaling.
2) Alle bijkomende kosten zijn normaal voor u, dus ook deze betreffende de "verzending" van het defecte goed. Dit wil niet zeggen dat u naar de klant moet rijden, enkel dat hij de gemaakte kosten kan terugvorderen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”