ik ben getrouwd geweest , samen hadden wij een woonst , twee kids ... geld was er niet , spaargeld voor de kids was nihil. mijn vrouw vraagt nu onderhoudsgeld
zij oefende een zelfstandig beroep uit in bijberoep ( vrij beroep )
en zocht werk en vond er ( 13 uur per week ) terwijl ze iedere week fultime jobs laat liggen
nu vorderd zijn onderhoudsgeld voor haar gelet op haar ( nu toch beperkte ) inkomsten , situatie die ze zelf creeerde
ik had vernomen dat de nieuwe echtscheidingswetgeving enkel nog onderhoudsgeld voorziet ingeval van behoeftigheid , maar hoever rekt dit begrip ?
vroeger ging ik ieder weekend werken , werkte ik iedere weekdag , nam ik mijn jaarlijks verlof niet op en verdiende daardoor redelijk geod , maar sedert ik coouderschap heb , ben ik zelf teruggevallen op mijn basiswedde
omdat ik maar een op twee weekends kan werken en bijna geen overuren meer heb .
ik heb niet te kort , maar ook geen massas over , maar als ze rekening houden met mijn inkomen van voor de feitelijke scheiding dan heb ik direct gedaan
nog iets , mijn kids staan alletwee ingeschreven om mijn adres ( echtgenote wou ze ni inschrijven bij haar ) , staan alletwee ten laste bij mij ( echtgenote vroeg mij hiervoor een document te tekenen voor haar werk ) , ben ik correct om te veronderstellen dat ik ook te titularis van het kindergeld ben ( want dat strijkt ze wel nog lekker iedere maand alleen op )