Rookmelders moet jij niet betalen (onderhoud wel, zoals batterij vervangen), materiaal (voor alle duidelijkheid grondstoffen) die gebruikt worden voor de tuin te onderhouden zijn dan weer wel voor u.
Ik heb ongeveer hetzelfde aan de verhuurder meegedeeld. Reactie van verhuurder was dat ik niet zo moest grasduinen door het detail. Einde discussie, rookmelders mee betaald.
Ik heb eindelijk een afrekening ontvangen. Deze was een maand blijven liggen bij de verhuurder omwille van omstandigheden.
Elk jaar maken we een beetje vordering. Ik mis wel hier en daar een detail afrekening, maar ik ga mijn gevecht staken. Het ziet er min of meer correct uit.
Er is ook zo maar eventjes een fout van 4821,96 euro naar boven gekomen in de afrekening van 2012. Een factuur voor stookolie werd dubbel betaald in 2012.
Niet opgemerkt door AV, nu om een of andere reden wel naar boven gekomen, verhuurder wist er ook het fijne niet van.
Ik heb ooit een paar zeer gerichte vragen via de eigenaar aan de syndicus gesteld, maar daar is geen positief antwoord op gekomen.
Een beter wettelijk kader rond wie wat moet betalen zou al veel helpen. De verhuurder stelt nu vragen aan de huurder hoe hij de afrekening moet maken tussen 2 huurders...
Sommige syndicussen zouden beter ook wat professioneler te werk gaan. Er zullen ongetwijfeld zeer goede syndicussen zijn, maar degene die het gebouw hier beheert loopt er soms de kantjes af. Niet bereikbaar, reageert niet als huurders defect melden, keurt ketel niet tijdig,... .De prijs die we voor de service moeten betalen verklaart al veel, maar van veel service is er dan ook geen sprake. Deze syndicus weigerde elke contact met huurders tenzij je een aangetekende brief stuurde.