Hallo,
Laatst ben ik met een verkoper overeengekomen aan een bepaalde prijs
een huis te kopen.
Hij heeft toen een document geschreven waarin staat:
Verkoper (hij) verkoopt aan koper(mij) :een huis (adres) aan de prijs van X euro.
En hij heeft dat ondertekend,er zijn 2 exemplaren van.Er staat GEEN datum op.
Daarna ging ik nadenken en vond het toch te duur en mailde hem dat(ik was NOG WEL geinteresseerd en hoopte zo dat de prijs wat zou zakken) maar hij bleef (via mail) voet bij stuk houden dat dit zijn prijs was.
Toen mailde ik dat hij het verder mocht verkopen maar ondertussen bleef ik geinteresseerd en hoopte toch steeds nog op een prijsverlaging.
Die prijsverlaging kwam er maar niet dus ik besloot TOCH TE KOPEN en belde hem om te zeggen dat ik toch voortga met de koop.
Nu doet hij uit de hoogte en antwoordde dat hij met ANDERE KOPERS in onderhandeling is en dat die 1 ste keus hebben.
Toen ik zei dat hij met mij een getekende verkoopsbelofte had antwoordde hij dat ik nadien via mail gezegd heb dat ik het te duur vond en dat hij het toch maar beter verder tracht te verkopen .Hij heeft echter nooit zijn advertenties verwijderd,in tegendeel,vlak nadat ik met hem die verkoopsbelofte getekend heb probeerde hij op verscheidene websites zijn huis voor een hogere prijs te koop te zetten.
Nu is mijn vraag: Kan hij zomaar aan andere partijen verkopen zonder
eerst schriftelijk deze verkoopsbelofte te ontbinden?
Ik wil kopen en hij weet dat duidelijk maar wil me nu pesten.
groetjes,
oeps