En wie verzegeld de toestellen, de fabrikant. De verkoper moet het ook naar de fabrikant sturen, en mag er zelf niet aan prutsen.Hou vooral in het achterhoofd dat je je wettelijke garantie verliest als je rechtstreeks naar de fabrikant stapt! Je kan de verkoper niet meer aansprakelijk stellen als het toestel problemen vertoont na reparatie rechtstreeks door de fabrikant. Er zijn dan immers handelingen aan het toestel uitgevoerd buiten medeweten van de verkoper om. Het mag dan al om de fabrikant van het toestel gaan, maakt voor de verkioper geen enkel verschil...
Dat de verkoper mede verantwoordelijk is voor de garantie akkoord, maar is de fabrikant die repareert. Heb er honderden moeten opsturen, geen enkele verkoper heeft de apparatuur om een laptop te testen wat het probleem is. Een winkelketen zou nogal een stock aan wisselstukken moeten hebben van al die merken, alles word gecentraliseerd in speciaal opgerichte herstel bedrijven die voor verschillende merken werken, om de kosten te beperken. Indien verkopers moeten instaan voor de herstelling zou alles nogal duurder zijn. De gemiddelde uitval bij laptops onder garantie ligt om en bij de 10%. En dit is bij alle IT apparatuur zo. We leven in 2014 waar elke fabrikant en verkoper op de laatste euro moet besparen, of ze worden uit de markt geprijst.