De situatie:
1. Ik koop op een forum van een particulier in de UK een item (waarde net boven de €1000).
2. Item wordt betaald via PayPal en verstuurd met tracking nummer door UK postal services.
3. Pakket wordt in België behandeld door een pakjesdienst (niet B-post) en valt op hun site voor een stuk te traceren.
4. Pakket raakt echter zoek en het wordt door de pakjesdienst ook bevestigd dat het pakket niet meer terug te vinden is. Het staat gesignaleerd in een depot, waar het echter niet meer is.
Uiteraard ga ik een claim openen bij PayPal, maar wat is de kans dat ik dit win? Iemand ervaring hiermee? De afzender kan wel bewijzen dat hij "iets" opgestuurd heeft, maar er is ook bewijs dat het pakket nooit aangekomen is. Claim ik mijn geld gewoon terug van de verkoper, en moet hij er mee verder gaan naar de verzendingsfirma?
Langs de éne kant is de verkoper een particulier en heeft dus minder verplichtingen dan een commerciële verkoper, langs de andere kant heeft hij geen enkel bewijs in handen dat het item dat ik gekocht heb, ook naar mij verstuurd is. Hij heeft enkel een bewijs dat er een doos naar mij opgestuurd werd.
Uiteraard is het enige dat ik kan doen een claim openen bij PayPal, maar ik wou hier eens horen hoe jullie de uitkomst van de claim inschatten (mogelijk uit eigen ervarign met PayPal).