Werkonbekwaam

JohanVlm
Topic Starter

Werkonbekwaam

#1 , 14 jul 2014 11:02

Hallo,

Wegens complicaties kwetsuren auto-ongeval ben ik genoodzaakt mijn activiteiten/werkzaamheden tijdelijk of definitief stop te zetten.

Ik ben vennoot/mandataris samen met mijn broer eveneens vennoot/mandataris van een BVBA.

Aangezien ik werkonbekwaam bent kan mijn broer alleen de activiteiten/werkzaamheden niet verder zetten.

Wat dient er in deze situatie te gebeuren/ondernemen?

Met vriendelijke groeten,

Johan

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 jul 2014 11:20

Eerst naar je ziekenkas gaan en je op ziekenkas laten zetten.

Als je tijdelijk stopt je boekhouder nihil BTW aangiften laten indienen.

Ik zou toch wachten om de bvba te laten ontbinden.

Wat je broer betreft, die kan misschien nog in aanmerking komen voor werkloosheid als hij stopt met zelfstandig zijn.

heeft hij gewerkt voor hij zelfstandig was en hoe lang?

Hoelang is hij zelfstandig.

Laat dit hier snel weten dan zal er wel iemand die op de hoogte is van de werkloosheid je wel een antwoord kunnen geven.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JohanVlm
Topic Starter

#3 , 14 jul 2014 11:42

Eerst naar je ziekenkas gaan en je op ziekenkas laten zetten.

Als je tijdelijk stopt je boekhouder nihil BTW aangiften laten indienen.

Ik zou toch wachten om de bvba te laten ontbinden.

Wat je broer betreft, die kan misschien nog in aanmerking komen voor werkloosheid als hij stopt met zelfstandig zijn.

heeft hij gewerkt voor hij zelfstandig was en hoe lang?
Ja, mijn broer heeft ongeveer 30j gewerkt als werknemer, waarvan de laatste 25j als vrachtwagenchauffeur bij een transportbedrijf.

Hoelang is hij zelfstandig.
Mijn broer is net als ik 1 jaar zelfstandig.

Laat dit hier snel weten dan zal er wel iemand die op de hoogte is van de werkloosheid je wel een antwoord kunnen geven.

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 jul 2014 12:35

Als hij zijn ontslag geeft als zaakvoerder en enkel zijn aandelen houd, zal hij wel kunnen gaan stempelen, ga eens naar een vakbond zij zijn gewoon om zulke zaken in orde te brengen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”