Futiliteit met politie

flurkenneth
Topic Starter

Re: Futiliteit met politie

#16 , 13 jul 2014 20:03

oke als je iemand rechtstreeks beledigd kan ik er bij inkomen maar dit was onrechtstreeks en helemaal niet zo bedoeld ??

er waren ook 4 anderen die mee riepen dus daarmee ??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#17 , 13 jul 2014 20:12

Het gaat er dus van afhangen wat de agent er juist van gaat maken. Vandaar dat uw broer beter eens was langsgeweest, denk ik.

flurkenneth
Topic Starter

#18 , 13 jul 2014 20:36

daar hebt ge wel gelijk in , ik ga hem morgen zelf langsbrengen daar !
maarja hoe ga je de agente in kwestie zelf vinden ??

wat is het beste dat hij kan doen nu in deze situatie ?

Reclame

LeenW

#19 , 13 jul 2014 20:48

Eerlijk zijn, zichzelf excuseren, zeker niet minimaliseren

flurkenneth
Topic Starter

#20 , 13 jul 2014 21:23

oke bedankt Leen voor alle info :) , hij heeft er ook spijt van das al heel veel :)

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#21 , 14 jul 2014 11:05

Zal allemaal afhangen van wat hij geroepen heeft, denk ik. In veel gevallen zal de agent inderdaad de identiteit opvragen van de persoon in kwestie om te laten blijken dat de politie beledigen niet zomaar kan, maar veel agenten zullen, eens terug op den buro, wel iets hebben van "Pfff, hier steek ik mijn tijd niet in, da ventje heeft nu schrik, da's al meer dan genoeg." Als ge echter een agent hebt die denkt "'k Heb nog wat tijd, ik zal da arrogant ventje er eens bij lappen." dan heeft hij het zitten. Afwachten is het enige dat je kan doen... Maar als uw broer een blanco strafblad heeft, denk ik echt niet dat dit tot een gevangenis straf komt, hoor...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

flurkenneth
Topic Starter

#22 , 14 jul 2014 12:13

oke dankuwel Gebruiker21 :) dacht er eigenlijk net hetzelfde over ! Als ze over zo een zaken iets zouden maken zou het maar triestig zijn :)
oke beledigen kan niet maar dit was onrechtstreeks en niet direct in het gezicht das nog een heel verschil

Terug naar “Andere”