opzeg door verhuurder bij ongeschikt verklaarde woning

Coquelicot
Topic Starter

opzeg door verhuurder bij ongeschikt verklaarde woning

#1 , 13 jul 2014 09:38

Jaren geleden huurde ik een woning die een bouwwerf was, toen ik er in trok; Ik was niet meer gaan kijken en het contract werd bij de boekhouder van die mensen getekend.
Toen ik de sleutel kreeg en ik de deur opende viel ikbijna om van verbazing, maar het contract was getekend; Heb ze meermaals in gebreke gesteld, maar ze hebben nooit iets gedaan;
Dan is het voor de rechtbank gekomen; Mijn toenmalige advocaat had gezegd om niet meer te betalen, wat fout was, ik weet het, maar ik dacht dat ik juist handelde. Ondertussen was de ongeschiktverkklaring van stad binnen, maar de eigenaar had de huur al opgezegd omdat hij er zogezegd zelf ging in wonen;
Om het kort te maken, van die ongeschiktheid heeft die vrederechter zich niets aangetrokken, ik kreeg ook geen genotsderving, en ik werd veroordeeld tot betaling;
Maar die eigenaar is nooit zelf in de woning gaan wonen, en daar heeft hij een fout gemaakt, want je bent verplicht om binnen de zes maanden erin te gaan wonen en daar gedurende twee jaar te blijven. Dat heeft hij nooit gedaan. Ik wil dit nu natuurlijk aanvechten, maar zijn advocaat verwijt mij al dat het over een vermeende ongeschiktheid ging, terwijl het een officieel document was van stad.
Heb ik alsnog kans om die schadevergoeding om wille van het er niet in te trekken van de eigenaar, te krijgen?
Dank u voor een antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 13 jul 2014 09:41

Als zijn advocaat zelf al meent dat de woning niet onbewoonbaar was, had hij er perfect in kunnen gaan wonen. Het lijkt mij dan ook niet meer dan normaal dat u recht heeft op die schadevergoeding.

Reclame

Terug naar “Andere”