opzeggen advertentie ovk

Jhonnyke
Topic Starter

opzeggen advertentie ovk

#1 , 14 mar 2008 15:49

Hallo

ik ben een handelaar en ik ging er mee akkoord om een advertentie van mijn zaak te laten plaatsen in de telefoongids. Ik tekende hiervoor een overeenkomst. Maar enkele dagen later had ik hier spijt van en stuurde ik een brief (binnen de 7 dagen om de ovk op te zeggen).

Nu stuurt het kantoor mij een antwoord terug, dat de 7 dagen regel hier niet geldt, en dus verplicht ben de ovk te behouden of een schadevergoeding te betalen van 40%.

De schadevergoeding kan ik eventueel nog laten verminderen denk ik door de rechter.

Maar is er geen andere mogelijkheid dat ik wel van die ovk af kan geraken? Ik val zeker niet onder de wet van handelspraktijken eh?

grts

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart
Beheerder

#2 , 14 mar 2008 15:55

Het is een misvatting te denken dat je altijd 7 dagen bedenktijd hebt. Dat geldt alleen in een aantal specifieke gevallen (bijvoorbeeld: een aantal gevallen van "verkoop op afstand").

Hoe is de koop bij jullie tot stand gekomen ? Via internet ? telefoon ? is er iemand langs gekomen ?

Nu, ik zie dat je handelaar bent, dat zorgt er bovendien voor dat die consumentenwetgeving niet op je van toepassing is.

Jhonnyke
Topic Starter

#3 , 14 mar 2008 16:04

ik heb een contract getekend waarin staat hoe groot de advertentie is, gegevens, akkoord met voorwaarden,....

Reclame

Bart
Beheerder

#4 , 14 mar 2008 16:22

Ik vrees dat u gebonden bent.

Ik zou nu reeds de overeenkomst opzeggen zodoende dat ze na één jaar niet hernieuwd wordt.

Terug naar “Archief”