misbruik van adres

Vandebos

Re: misbruik van adres

#16 , 11 jul 2014 20:52

Laat de belastingen, Rva, Politie zelf hun werk doen. Je hoeft helemaal niemand aan te geven. Wat ga je zeggen ik was op het internet op zoek naar een zwartwerker. Ga gewoon naar een telefoonwinkel en laat het toestel herstellen.
Het is door misbruiken als dit dat gewone burgers ongewild in problemen komen waar ze niets mee te maken hebben en waar het soms semi onmogelijk is om uit te geraken.

Uw antwoord slaat als een tang op een varken.

Persoonlijk, uit eigen en professionele ervaring, zou ik zelfs eerst eens langs gaan bij de dienst bevolking en laten nakijken wie of wat er allemaal op uw adres staat ingeschreven persoons- en bedrijfsgewijs. U zal niet de eerste noch de laatste zijn met een frauduleuze maatschappelijke zetel op uw adres zonder uw weten.

Verder inderdaad gegevens verzamelen en bij politie klacht neerleggen. Dat vermijdt ongelukkige verrassingen bij thuiskomst.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 11 jul 2014 21:53

Bedrijfsgegevens zijn op adres opvraagbaar.
http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/z ... nform.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ga naar uw kwartierinspecteur vertel deze de feiten.
Deze kan alles nakijken EN de nodige info ( intern) aan de andere diensten bezorgen via geijkte kanalen.

Latto
Topic Starter

#18 , 14 jul 2014 21:36

Deze week komt mijn vriendin terug naar België .
Wij gaan dan aangifte doen .
Zowel politie als andere instanties zullen wij hiervan op de hoogte brengen .
De emails en zelfs zijn gsm nummer hebben we als bewijs .
Ik ben zelfs aan het overwegen om een nepafspraak te maken en dit allemaal te filmen als bewijs .

Maar welke straffen staan er hier eigenlijk op , op misbruik van adres van iemand anders ?

Reclame

Turaki

#19 , 14 jul 2014 21:39

Ik ben zelfs aan het overwegen om een nepafspraak te maken en dit allemaal te filmen als bewijs .
Niet doen, u brengt alleen uzelf in gevaar, en bovendien is het verboden om iemand te filmen zonder toestemming.

Latto
Topic Starter

#20 , 15 jul 2014 12:15

O.K niet doen dan .

Maar nogmaals welke straffen .

Kan ik eventueel nog extra bewijsmateriaal aanleveren ?

Vandebos

#21 , 15 jul 2014 12:18

Neen, laat de politie haar werk doen.

Turaki

#22 , 15 jul 2014 12:42

Ik denk dat vooral het zwart werk zwaar bestraft zal worden. Indien de buurman geniet van een uitkering mag hij deze waarschijnlijk voor een groot deel terugbetalen, plus een boete.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”