tweedehands verkocht en klachten

Loria
Topic Starter

tweedehands verkocht en klachten

#1 , 10 jul 2014 13:17

Ik heb onlangs een hometrainer verkocht via een tweedehandssite, hij was zeer zeker in orde en de koper is die komen halen.
Hij belde een uur later om te zeggen: het is toch niet wat ik zocht. Ik breng hem terug en wil mijn geld terug.
Ik heb gezegd: gekocht is gekocht, maar hij ging "stappen" ondernemen. Kan zijn dat die in zijn wagen is stuk gegaan. Kan die iets beginnen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jul 2014 14:08

Verkocht is verkocht zou ik zeggen, tenzij je zelf een toegeving wenst te doen. Niet zijn ding zijn wil nog niet zeggen dat het toestel stuk zou zijn.

Loria
Topic Starter

#3 , 10 jul 2014 14:12

Hij zegt dat het geluid maakt terwijl hij fietst en dat hij er niet tegen kan. Had zelf nooit dat gevoel, het was niet volledig geluidsloos, maar voor de prijs zeker niet storend. Zijn er wettelijke bepalingen hieromtrent?

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 jul 2014 14:23

Neen, als we er van uitgaan dat jij de hometrainer verkocht hebt als particulier, heb je geen enkele verplichting ten opzichte van de koper. Uiteraard moet de info die je de koper gegeven hebt voor de verkoop correct zijn. Als jij de hometrainer aangeboden hebt als "werkende hometrainer", en het ding werkte ook effectief op het moment dat de koper deze kwam halen, is voor jou de kous af.

Dat de hometrainer nu plots niet naar de zin is van de koper, maakt jouw zaak niet. Moest de hometrainer stuk zijn, is het alsnog aan de koper om te bewijzen dat hij ook stuk was op het moment dat hij hem kocht en dat hij niet stukgegaan is tijdens het transport.

Met andere woorden: als je ter goeder trouw bent, kan de koper helemaal niets tegen jou beginnen. Wacht dus gerust de "stappen" af van de koper. Iets zegt me dat je er niets meer van hoort...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”