rekening van voor mijn huwelijk

kennis6
Topic Starter

rekening van voor mijn huwelijk

#1 , 06 jul 2014 12:32

ik ben 7jaar gehuwd en mijn vrouw doet niet anders dan schulden maken,momenteel zijn we in collektieve schuldbemiddeling beland met een berekende schuld van in de 50000 euro nu zit hier een schuldeiser bij namelijk haar ouders die 30000 euro eisen van een geleend bedrag uit haar eerste huwelijk haar exman heeft zijn deel afbetaald en dit was haar deel,nu zijn mijn ouders een jaar geleden gestorven en trek ik een erfenis van circa 40000euro,maar vermits we samen in collektieve zitten gaat dat geld naar die rekening,nu is mijn vraag moet ik die rekening van mijn vrouw aan haar ouders die dateerd van voor mijn huwelijk en waar ik pas na mijn huwelijk weet van kreeg betalen of is daar een procedure voor,ook wil ik scheiden maar dat is op dit moment niet eenvoudig,
hopelijk krijg ik een goede tip voor deze complexe zaak alvast op voorhand bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rene

#2 , 06 jul 2014 22:16

Als jullie getrouwd (met contract?) zijn en samen in SB zitten zal de erfenis integraal gaan naar de afbetaling van de schulden.
De schulbemiddelaar zal je dankbaar zijn, haar ouders ook OP TERMIJN.
Bekijk eerst even hoeveel schuld er nog openstaat. Misschien is kan je hiermee in eenmaal alles afbetalen en SB stopzetten.
Maar vergeet niet dat de SBM het laatste woord heeft.

Waarom samen in SB als enkel je vrouw schulden maakt. Niet slim en er nu van tussenuit willen zal moeilijk kunnen.
Welk is U aandeel in de schulden? Haar aandeel? en gemeenschappelijk aandeel?
En huwelijkscontract of niet?
Hoelang al in SB? en voor hoeveel jaar? en van wanneer?
Zonder al die weetjes is het zeer moeilijk om goede raad te geven.
Maar ik vrees ervoor. En hopelijk heb je een goede schuldbemiddelaar die voor rede vatbaar is.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”