U kan altijd een bijkomende vergoeding eisen, aangezien deze echter zonder tegenprestatie is zal ze niet aanvaard worden.
Wat betreft de tweede opzeggingsbrief, u dient altijd te antwoorden om stilzwijgende aanvaarding te vermijden. Best een eenvoudig AS in de zin van:
Geachte,
Bij deze wens ik te reageren op de tweede opzeggingsbrief die u me via AS (nr AS) heeft laten bekomen. Aangezien uw eerste opzeg, die afloopt op 31/08/2014 rechtsgeldig is en door beide partijen werd aanvaard, kan ik deze nieuwe opzeg niet aanvaarden. Bijgevolg loopt de opzeg nog steeds af op 31/08/2014. In bijlage kopie van het eerste AS met opzeg dat door alle partijen werd aanvaard.
mvg,
...
Dank voor uw antwoord, maar zoals ik het versta is de tweede opzeggingsbrief niet rechtsgeldig, doch word ik als verhuurder er tot gedwongen mij hierbij neer te leggen.
Wat word bedoeld met geen tegenprestatie?
Ik ben niet in de mogelijkheid om een nieuwe huurder te zoeken, want daarbij zou ik mijzelf openstellen tot vervolging omdat ik een nieuw huurcontract niet kan eerbiedigen omdat de vorige huurder de woning bezet.
Ik ben woonachtig letterlijk aan de andere zijde van deze planeet het is mij dus onmogelijk, om op het ogenblik dat de huurder beslist om het pand te verlaten even langs te komen, ik moet dus nu een beslissing nemen of ik naar Belgie kom op 31 augustus of 30 september.
Zodoende zal ik ook niet in de mogelijkheid zijn om zelf de uittredende plaatsbeschrijving op te maken en zal ik gedwongen worden om dit over te laten aan een advocaat welke miet gratis werkt.
Zijn dit geen tegenprestaties ?
Met andere woorden, een vreemde bezet illegaal mijn woning en ik moet als eigenaar van die woning heel braaf zijn en ja knikken. Is dat correct ?
Heeft een verhuurder dan geen enkel recht in Belgie ?