Uitnodiging tot verhoor: onderwerp/feiten ongekend

Ludovic50
Topic Starter

Re: Uitnodiging tot verhoor: onderwerp/feiten ongekend

#16 , 30 jun 2014 13:48

Wie zegt dat voornaam.naam@domein.be toebehoort aan die persoon?

Stel dat jij op verhoor moet, en ik maak een e-mailadres jvp@telenet.be (maar dan je echt naam ipv "jvp" natuurlijk) en mail daarmee naar de politie en zij antwoorden gewoon met alle details. Zou niet zo leuk zijn toch?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 30 jun 2014 14:54

CCU kan perfect met gerechtelijk bevel nagaan van waar er en naar waar er gemaild werd en door wie.
Ook de bitcoins kunnen perfect gevolgd worden. Door Belgische politie en door Duitse politie.

Ludovic50
Topic Starter

#18 , 30 jun 2014 15:38

CCU kan perfect met gerechtelijk bevel nagaan van waar er en naar waar er gemaild werd en door wie.
Ja, maar dat is toch het punt niet? Het punt is dat iemand anders kon gemaild hebben in mijn naam en alle details verkregen hebben.
Ook de bitcoins kunnen perfect gevolgd worden. Door Belgische politie en door Duitse politie.
Naar een bitcoin-adres ja. Maar zolang die ontvanger ze niet verkoopt of een andere fout maakt (bijvoorbeeld geen gebruik gemaakt van Tor) kan de Belgische, noch de Duitse politie weten wie nu eigenaar is van dat bitcoin-adres.

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#19 , 30 jun 2014 15:44

Wie zegt dat voornaam.naam@domein.be toebehoort aan die persoon?

Stel dat jij op verhoor moet, en ik maak een e-mailadres jvp@telenet.be (maar dan je echt naam ipv "jvp" natuurlijk) en mail daarmee naar de politie en zij antwoorden gewoon met alle details. Zou niet zo leuk zijn toch?
dat is een andere discussie. bij een verhoor moest (allez, mocht) ik ooit m'n e-mailadres geven. Dan ligt je naam/mail natuurlijk vast.

en JVP zou niet werken hoor, JPV mss wel :p.

Ludovic50
Topic Starter

#20 , 30 jun 2014 15:48

Mijn verhoor moet nog komen, dus mijn e-mailadres heb ik (nog) niet gegeven. :)

Zoals ik al zei: ik ben blij dat ze me de details gegeven hebben. Maar waarschijnlijk mochten ze dit niet zomaar via mail gedaan hebben, aangezien ze niet konden weten dat dit e-mailadres werkelijk van mij was.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”