Wat doe je bij fraude van een niet aangevraagde domicilierin

skabalie
Topic Starter

Wat doe je bij fraude van een niet aangevraagde domicilierin

#1 , 15 jun 2014 21:30

Hi,
de manier of mag ik zeggen de wet is aangepast,ivm domicilie-ringen.Ik heb zelf proefondervindelijk ondervonden,dat voor een domiciliëring geen handtekening nodig is.
Toen ik een abonnement nam bij een belgische krant,en koos voor domiciliëring,hoefde ik niks te ondertekenen,niet elektronisch.Ook heb ik van nergens,een blad gehad die ik moest ondertekenen,maar die domiciliëring is toch wel verwezenlijkt.
Maar wat doe je als je het slachtoffer bent van een minder eerlijke mens,die jouw rekening invult,bij het nemen van een abonnement?
Want blijkbaar kan je een domiciliëring niet meer via pc banking en via de bank zelf opzeggen,maar moet dit ergens aangetekend gebeuren naar 2 plaatsen.
Er is hier een abonnement en een domiciliëring die 2 verschillende particulieren betreft,en noch de firma,noch de bank,deed niet moeilijk,en nam zomaar die domiciliëring aan.
Ze spreken gans de dag van fraude e.d.,maar als je eens een domiciliëring kan maken zonder enige vorm van (digitale) handtekening,is dit volgens mij wel de kat bij de melk zetten.
Want op een domiciliëring staat geen beperking.In bepaalde landen vroeger (nu??) wel.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 15 jun 2014 21:35

Een domiciliering zonder uw toestemming kan niet.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

basejumper

#3 , 19 jun 2014 20:02

Zie op sepa.be. de nieuwe Europese domiciliëringen geven garanties aan de consument. U kan als particulier tot 8 weken na de inning (en in sommige gevallen tot 13 maand na de inning) simpel vragen om de debeitering terug te storten. dat zal ook gebeuren. let wel : dat betekent niet automatsich dat de schuldvordering vervalt maar dat is tussen leverancier en klant. De banken volgende regels van sepa en betalen op eenvoudige vraag terug.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

jefke007

#4 , 19 jun 2014 21:03

blijkbaar is dat tegenwoordig toch een heel gedoe met dat sepa.be, men kan blijkbaar zomaar geld van je rekening halen ook al kan je het nadien wel terug vragen
http://www.spaargids.be/forum/opgelet-m ... ml#p191505" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Bank & Beurs”