PayPal: onvangen betalingen naderen de 2500 €

Gebruiker21
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

PayPal: onvangen betalingen naderen de 2500 €

#1 , 13 jun 2014 11:51

Ik kreeg vandaag een melding in PayPal dat mijn ontvangen betalingen de 2500 € benaderden dit jaar (zit nu aan 1800 €), en dat men volgens de EU wetgeving tegen witwassen van geld, mijn persoonlijke gegevens moesten controleren.

Geen probleem, ik heb een identiteits en adresbewijs doorgestuurd en kan mijn account gewoon blijven gebruiken.

Nu vroeg ik wel af of PayPal deze info ook aan de fiscus doorgeet? En indien ja, hoe wordt dit bedrag bekeken door de fiscus? Het is uiteraard niet zo dat deze 1800 € winst is die ik gemaakt heb. Ik koop via PayPal nogal wat aan op internet voor mijn privéverzameling, en soms verkoop ik ook wel wat dingen opnieuw (meestal tegen dezelfde prijs dan dat ik ze gekocht heb, dus zonder winst). Mijn uitgaven dit jaar via PayPal zullen een pak hoger liggen dan de 1800 € die ik al ontvangen heb.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Alfred J

#2 , 13 jun 2014 16:19

Uit de voorwaarden:
U bent volledig verantwoordelijk om enige en alle wetten, regels en voorschriften in uw specifieke rechtsgebied te begrijpen en na te leven die voor u kunnen gelden in verband met uw gebruik van de PayPal-services, inclusief maar niet beperkt tot de wetten, regels en voorschriften in verband met export- of importactiviteiten, belastingen of transacties in een vreemde valuta.
Uit de privacy policy:
In het bijzonder gaat u ermee akkoord en geeft u PayPal opdracht een of meer van de volgende handelingen uit te voeren: Zonder beperking gegevens openbaar maken waarvan we in goed vertrouwen geloven dat deze van nut kunnen zijn bij onderzoeken naar fraude of andere (potentiële) illegale activiteiten of naar overtredingen van onze gebruikersovereenkomst (inclusief maar niet beperkt tot uw betaalbron of creditcard- of betaalkaartverstrekker). Hieronder vallen transactie- en rekeninggegevens, persoonlijke gegevens en de inhoud van communicatie met de politie, veiligheidsdiensten, bevoegde instanties op nationaal, internationaal en supranationaal niveau, bevoegde instanties (anders dan belastinginstanties), departementen en regelgevende, zelfregulerende instanties of organisaties (inclusief maar niet beperkt tot de instanties in de tabel onder het kopje Instanties hieronder) of andere derden, inclusief groepsbedrijven.
Je zou dus verwachten dat ze het niet zomaar aan de fiscus gaan geven. Anderzijds zijn er ook bronnen die stellen dat een Paypal account overeenkomt met een buitenlandse bankrekening (Luxemburg) en je die dus sowieso moet aangeven, maar of dat correct is weet ik niet. (bron)

Gebruiker21
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 jun 2014 16:30

Mmm, dat PayPal een bank op zich is, durf ik te betwijfelen. Als ik geld wil toevoegen op mijn PayPal account, moet dit overgeschreven worden naar "Bank of America". Moest PayPal echt een bank zijn, zouden zij zelf geen andere bank moeten inschakelen om overschrijvingen te kunnen ontvangen, zou ik zo denken...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”